eindelijk een koffiebar á la starbucks in nederland
Weber shandwick
SOC13TY introduceert SOC13TY Coffee
Eindelijk een koffiebar á la Starbucks in Nederland
Amsterdam - 23 maart 2006. Op zondag 2 april a.s. opent SOC13TY voor het eerst een eigen
koffiebar genaamd SOC13TY COFFEE. Dit koffieconcept vormt één geheel met de
winkel in Maastricht en bevindt zich in de Maastrichter Brugstraat 3, vlakbij het centrum
en treinstation. SOC13TY mixt hiermee op unieke wijze mode met koffie: modebewuste mannen
kunnen naar hartelust shoppen in de winkel en hierna koffie drinken in de trendy
koffiebar, waar modemagazines op de tafels ter inzage liggen. De koffie is gemaakt van
hoogwaardige Arabica kwaliteitsbonen en voor SOC13TY zijn er speciaal 13 unieke
koffierecepten ontwikkeld, die je nergens anders kunt drinken. De SOC13TY koffie is ook
verkrijgbaar als take-away en er zijn versgebakken lekkernijen verkrijgbaar, zoals
brownies en muffins.
Koffie van superieure kwaliteit
De mode van SOC13TY staat voor 'high quality men's fashion with a twist'en is bedoeld voor
mannen met lef, die opvallend goed gekleed willen gaan. SOC13TY COFFEE sluit hier naadloos
op aan: de trendy locatie is eigenwijs aangekleed en met behulp van de modebladen kan je
op een ontspannen manier de laatste nieuwtjes op modegebied vernemen. Maar ook de
koffiebonen zijn van hoogwaardige kwaliteit en worden vervaardigd volgens de beste
methodes.
SOC13TY heeft 13 recepturen samengesteld, variërend van 'gewone' COFFEE tot een Iced
COFFEE of Ristretto1. De koffie smaakt nog eens extra lekker, doordat het in luxe,
speciaal voor SOC13TY ontwikkelde, kopjes wordt geserveerd. Als je ook graag thuis van
SOC13TY koffie wilt genieten, of een andere koffieliefhebber met deze koffie wilt laten
kennismaken, ga dan voor take-away of schaf de voorverpakte SOC13TY koffiebonen aan.
Trendy interieur
SOC13TY COFFEE heeft een sfeervolle, maar trendy uitstraling en het interieur sluit
perfect aan op de inrichting van de winkel. De stoelen zijn echte design klassiekers van
Mies van der Rohe en Arne Jacobsen, gecombineerd met strakke materialen als RVS en
chroom. De hoogglans donkerbruine wand geeft sfeer aan de ruimte. Deze donkerbruine kleur
komt overal in terug, zoals op kopjes en verpakkingen.
Waarom SOC13TY COFFEE?
SOC13TY COFFEE wordt geïntroduceerd als extra service naar de klant en dient om het
merk en winkelconcept verder te versterken. SOC13TY tracht hiermee een 'beleving' in de
winkel te creëren: je kunt niet alleen een (maat)pak kopen, maar ook voor lekkere
koffie kan je in de winkel terecht. Het afhalen van koffie is ook mogelijk en daarmee
speelt SOC13TY in op de toenemende behoefte aan 'out of home' consumpties2. Gemak speelt
hierbij een grote rol. Daarnaast is het in Nederland steeds vaker gebruikelijk om,
behalve het eigen product, ook 'branche-vreemde' producten te verkopen. SOC13TY COFFEE
fungeert als pilotstore. Afhankelijk van het succes van deze koffiebar, wordt bekeken in
hoeverre dit concept in overige winkels toegepast kan worden. De eigenaren Bik & Beer
hopen uiteindelijk tien SOC13TY COFFEE's te kunnen openen.
Over SOC13TY
SOC13TY staat voor 'high quality men's fashion with a twist'. SOC13TY heeft een eigen
ontwerpteam, zodat een goed gecoördineerde en eigen, unieke collectie kan worden
gebouwd voor eigenzinnige mannen met smaak en lef, die opvallend goed gekleed willen gaan
en kwaliteit weten te waarderen. Het succes van de afgelopen jaren is evident en de groei
gestaag. Bik & Beer zijn de drijvende kracht achter het succes van SOC13TY. SOC13TY
heeft zo'n 20 filialen in Nederland, België en Duitsland. Zie ook www.SOC13TY.com.