Persbericht
Hoofddorp, 29 maart 2006
Marktleiders in outdoor activiteiten fuseren
HOOFDDORP - De Outdoorgroup en Juventa Groep gaan fuseren. Daarmee vormen de twee marktleiders vanaf 1 april 2006 samen veruit de grootste aanbieder van outdoor events, actieve incentive projecten en avontuurlijke sport activiteiten. De Outdoorgroup is bekend van labels als Club Actif, Zwerfsport en Bizon eventives. De Juventa Groep opereert in de markt met de labels Juventa en Action Outdoor. Daarnaast levert de nieuwe onderneming ook aan touroperators zoals Cirkel, Do-it, X-travel, Betert-Uit, Sporta en de HGJB. Alle labels blijven afzonderlijk functioneren, maar door de synergie in de backoffice nemen de slagkracht en efficiency van de organisatie flink toe.
"Door onze krachten te bundelen ontstaat een bedrijf dat een nóg completer pakket levert", zegt Henk van der Kruk, die samen met Henk Bleijenberg de directie vormt van de nieuwe onderneming. "We werken in de praktijk op diverse locaties al intensief samen", vult Bleijenberg aan. "Door te fuseren ontstaat er ook in de achterliggende organisatie kruisbestuiving. Het ligt straks nog meer voor de hand om vragen die niet binnen het ene label passen door te schuiven naar een label dat wél het juiste antwoord kan geven." Behalve voordelen in de back office levert de fusie beide organisaties ook uitbreiding van het aantal locaties op. "De Juventa Groep is actief in de Ardennen, Zeeland en in Oostenrijk. Daar kunnen we nu de locaties van de Outdoorgroup - Frankrijk, Luxemburg en de Eifel in Duitsland - aan toevoegen," vertelt Van der Kruk. De branche van outdoor en incentive activiteiten kenmerkt zich door de grote hoeveelheid kleine bedrijfjes. Door de fusie van de Outdoorgroup en Juventa Groep, ontstaat een bedrijf met een geschat marktaandeel van zeker 30 procent. "Die schaalgrootte levert voor onze klanten absoluut voordeel op", stelt Van der Kruk. "Onze omvang garandeert namelijk continuïteit maar ook het vermogen om optimaal aandacht te besteden aan de kwaliteit van bijvoorbeeld ons personeel, ons materiaal of de procedures." Bleijenberg: "Wanneer je als reisorganisatie actieve vakanties met rafting, survival of soortgelijke elementen aanbiedt, wil je zeker weten dat de reizigers optimaal bediend worden en dat alles veilig en vertrouwd is. Dat besteed je niet uit aan de eerste de beste." Meer informatie op
Ingezonden persbericht