Ingezonden persbericht
Luchthaven Schiphol, 10 februari 2006
De lente brengt innovaties bij Miles & More
Frequent-flyerprogramma verandert met de integratie van Swiss Travel Club
Vanaf april 2006 wordt Miles & More het nieuwe frequent-flyerprogramma van SWISS International Airlines. Klanten van Swiss Travel Club kunnen hun mijlen dan sparen en inwisselen bij Miles & More. Daartoe wordt in het Miles & More programma een aantal veranderingen doorgevoerd. "Bij de uitbreiding van de programmavoorwaarden wordt rekening gehouden met de positie van Miles & More als belangrijkste frequent-flyerprogramma in Europa", aldus Thierry Antinori, Executive Vice President Marketing & Sales van Lufthansa German Airlines.
Statusmijlen: In Nederland en andere landen met uitzondering van Duitsland hebben deelnemers 35.000 statusmijlen nodig voor de Frequent Traveller-status en 100.000 statusmijlen voor de Senator-status. Kwalificatie door het aantal vluchten komt te vervallen: het aantal verzamelde statusmijlen wordt bepalend. Leden van Miles & More in Duitsland zijn Frequent Traveller met 35.000 statusmijlen en Senator met 130.000 statusmijlen. Het aantal mijlen dat nodig is voor het verkrijgen van een status wordt in de toekomst aangepast aan het internationale niveau.
Introductie van bonus voor kinderen: Kinderen tussen de twee en elf jaar vliegen vanaf 1 april bijzonder voordelig. Voor een bonusticket van een kind wordt maar 75% van de vereiste mijlen berekend. Lufthansa breidt hiermee haar aanbod voor kinderen uit. Jonge klanten van Lufthansa ontvangen al sinds maart vorig jaar via JetFriends, de club voor kinderen en tieners, op internet uitgebreide informatie over Lufthansa.
Introductie van de enkele reis-bonus: vanaf 1 april kunnen ook mijlen worden ingewisseld voor enkele-reisvluchten: namelijk 75% van de normale bonus. Lufthansa speelt hiermee in op de wens van de consument tot meer flexibiliteit, zoals het boeken van een enkele reis.
HON Circle-mijlen ook op vluchten van SWISS: Vanaf 1 april kunnen de exclusieve HON Circle-mijlen worden verzameld op vluchten van Lufthansa, LOT, SWISS, Austrian Airlines, Adria Airways, Croatia Airlines, Air One en Lufthansa Regional. Mijlen die tot 31 maart zijn verdiend op vluchten met United Airlines, worden nog bijgeschreven op het account als HON Circle-mijlen.
Loungetoegang exclusief voor Frequent Travellers: In de toekomst kunnen Frequent Travellers niet langer iemand uitnodigen voor een bezoek aan de lounge. Dit om de frequent flyers te verzekeren van een exclusief verblijf in de lounge.
Zie ook: www.miles-and-more.com
Lufthansa maakt deel uit van Star Alliance. Dit netwerk is opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijd opererende luchtvaartalliantie, die reizigers een wereldwijd bereik van bestemmingen en een probleemloze reiservaring biedt. Skytrax heeft Star Alliance in 2003 en 2005 tot beste luchtvaartalliantie verkozen. De leden zijn: Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, TAP Portugal, Thai Airways International, United, US Airways and VARIG Brazilian Airlines. South African Airways en SWISS zullen in de eerste helft van 2006 toetreden tot Star Alliance. Alle Star Alliance luchtvaartmaatschappijen samen bieden nu meer dan 15.000 dagelijkse vluchten naar 790 bestemmingen in 138 landen
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Monique Haras, Van Luyken Communicatie Adviseurs.
Tel. +31 (0)23 540 04 24, Fax + 31 (0)23 535 48 06
E-mail: haras@vanluyken.nl
---- --