Omzet Drogisterij.Net met 67 procent gestegen
STELLENDAM, 20060331 -- De Nederlandse internetdrogist Drogisterij.Net heeft vorig jaar de omzet met 67 procent zien toenemen, ongeveer even veel als het jaar ervoor. De totale omzet is nu ongeveer even hoog als die van twee drogisterijwinkels op een A-locatie. Ook voor 2006 verwacht het bedrijf weer dubbele groeicijfers. Om de groei aan kunnen is extra magazijnruimte gehuurd, waardoor het vloeroppervlak is verdubbeld tot 1100 vierkante meterDirecteur Jaap Santifort spreekt van het beste jaar uit de zesjarige geschiedenis van het bedrijf. Drogisterij.Net profiteerde het afgelopen jaar van de uitbreiding van het assortiment, met ondermeer sportvoeding, erotiek en branchevreemd. Daarnaast is het assortiment verder uitgebreid met meer drogisterijartikelen. Doordat Kruidvat, DA en Etos hun assortiment verder inkrimpen, gaat de klant op internet zoeken naar het product dat uit de winkels is verdwenen. Het assortiment van Drogisterij.Net biedt ruim 18.000 artikelen en dat is ruim het dubbele van een doorsnee drogist.
Het internetbedrijf, eigendom van Santifort zelf en twee investeerders, verkocht in 2005 totaal 200.000 producten. Vooral verzorgingsproducten en voedingssupplementen waren hierin goed vertegenwoordigd. Hiervan gingen er vele duizenden over de digitale toonbank. Ook parfum is een goed verkochte productgroep.
Jaap Santifort