Den Haag, vrijdag 31 maart 2006
NV ADO Den Haag krijgt vierhoofdige directie
Met ingang van 1 april 2006 zal de directie van NV ADO Den Haag bestaan uit een viertal leden. Naast algemeen directeur en tevens directievoorzitter Robert Langenbach en de onlangs aangetreden technisch directeur Rob Baan, zullen André Brand als commercieel directeur en Maurice Westerwoudt als stadiondirecteur deel uitmaken van de directie van de residentieclub.
De 46-jarige André Brand treedt per 1 april in dienst van NV ADO Den Haag als commercieel directeur. Brand kan bogen op ruime ervaring op management- en salesgebied in het internationale verzekeringswezen. Tussen 1997 en 2002 was hij achtereenvolgens commercieel directeur en directeur schadebedrijf bij Zurich Nederland. Na het ad-interim directeurschap van Cunningham France bekleedde Brand vanaf 2003 de functie van algemeen directeur van Van Lanschot Fibeko. Als commercieel directeur van NV ADO Den Haag zal hij zich onder meer richten op het uitbreiden van het relatiebestand en productcategorieën. Tevens zal André Brand werken aan het opzetten van strategische samenwerkingsverbanden met partners en sponsors.
De 39-jarige Maurice Westerwoudt heeft een brede expertise op het gebied van veiligheids- en publieksbeleid in het betaalde voetbal. Vanaf 1989 was hij werkzaam als safety & security-officer bij Feyenoord. Sinds 2003 is Westerwoudt operational manager van ADO Den Haag.
Robert Langenbach over de benoeming van beide directeuren: "Belangrijke doelstelling na het slaan van de eerste paal is onze organisatie te prepareren voor een geruisloze overgang naar het nieuwe stadion. Met deze benoeming zijn de verschillende werkterreinen nu op directieniveau ingevuld. Het moment van aanstellen van de commercieel directeur past bovendien met het oog op de komst van onze nieuwe thuishaven uitstekend in de planning."
Noot voor de redactie (
ADO Den Haag
ADO Den Haag