Ingezonden persbericht


Persbericht

30 maart 2006

Acht Nederlandse kabelaanbieders kiezen voor Irdeto's Digital TV-oplossing

~ Irdeto helpt Nederlandse operators om een eenvoudig, aantrekkelijk digitaal kabel TV-aanbod te creëren voor 4,2 miljoen televisiehuishoudens ~

Acht Nederlandse kabelexploitanten hebben het afgelopen jaar gekozen voor Irdeto om hun digitale televisieaanbod te beveiligen. Irdeto is de toonaangevende speler in oplossingen voor het beveiligen van digitale televisie-, IPTV- en mobiele content en onderdeel van de multinationale media groep Naspers (NASDAQ: NPSN en JSE: NPN).

CAI Westland, Delta Kabelcomfort, Kabel Noord, Kabeltex en Kabel Krimpen a/d IJssel hebben directe overeenkomsten gesloten met Irdeto, terwijl CAI Harderwijk, CAI IJsselstein en Kabel Brabant-Gelderland contracten met Irdeto hebben afgesloten via partners. Alle acht kabelexploitanten zullen de Irdeto Digital TV-oplossing gebruiken voor het beveiligen van hun digitale televisie-uitzendingen. Irdeto's klantenbestand omvatte al grote Nederlandse operatoren zoals Essent, Casema en Multikabel. Tezamen bieden deze kabelexploitanten digitale televisiediensten aan 4,2 miljoen Nederlandse televisiehuishoudens, de grote meerderheid van de in totaal 6,6 miljoen televisiehuishoudens in Nederland.

De acht kabelexploitanten kozen Irdeto vanwege de veiligheid van het systeem en Irdeto's ervaring met het model van distributie via de detailhandel. Met dit model, dat uniek is voor de Nederlandse kabelmarkt, kunnen consumenten in één keer een compleet, eenvoudig-te-installeren pakket kopen bij hun lokale consumentenelektronicawinkel. Dit pakket omvat een settopbox van bekende bedrijven zoals Samsung of Philips, een smartcard van Irdeto om toegang te krijgen tot de dienst, en een abonnement op de dienst van de lokale kabelaanbieder. Wanneer de klant binnen Nederland verhuist, zal de settopbox blijven werken met elke andere operator die gebruik maakt van Irdeto's oplossing.

"In 2005 is digitale televisie echt begonnen de markt te veroveren. Veel Nederlandse consumenten grepen de kans aan om digitaal geluid, beeld in videokwaliteit en extra zenders te krijgen tegen geen tot weinig additionele maandelijkse kosten ten opzichte van standaard analoge abonnementen. Settopboxen zijn in 2005 als warme broodjes over de toonbanken gegaan in consumentenelektronicazaken in heel Nederland," zei Graham Kill, CEO van Irdeto. "Deze sterke groei gaat doorzetten in 2006, waarbij HDTV en het wereldkampioenschap voetbal de markt naar verwachting een verdere impuls zullen geven."

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Irdeto
Irdeto is een wereldleider in oplossingen voor het beveiligen van content en onderdeel van de multinationale media groep Naspers (NASDAQ: NPSN en JSE:NPN). Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in de buurt van Amsterdam, met ondersteunende, verkoop en R&D-kantoren wereldwijd.

Irdeto biedt uitgebreide hardware- en softwareoplossingen voor digitale contentbeveiliging in digitale televisie, IPTV en mobiele omgevingen. Het bedrijf werkt met een indrukwekkende lijst van toonaangevende partners om complete oplossingen te leveren voor iedere betaal-mediabusiness. Irdeto's doelstelling is om operatoren te helpen de omzet op content te vergroten door eersteklas beveiligingsoplossingen te leveren die een breed scala aan omzetmodellen ondersteunt. Met de overname van Philips CryptoTec, heeft Irdeto nu meer dan 360 werknemers en 300 klanten wereldwijd.

Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website: www.irdeto.com.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met: LEWIS Communicatie
Viviane Brokerhof
Tel: + 31 40 235 4600
Fax:+ 31 40 235 4601
E-mail: vivianeb@lewispr.com

Voor verdere informatie over Irdeto kunt u contact opnemen met: Madelon Kaspers, Corporate PR en Media Manager
Tel: + 31 23 556 2218
GSM: + 31 65 341 2369
E-mail: mkaspers@irdeto.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com