Ingezonden persbericht


Persbericht

Stichting Nuts Ohra kiest COSA voor afhandeling subsidieaanvragen

Vianen, 29 maart 2006 - Stichting Nuts Ohra heeft COSA BPM in gebruik genomen voor de afhandeling van subsidieaanvragen. De stichting geeft financiële ondersteuning aan projecten in de gezondheidszorg. Vanwege een stijgend aantal subsidieaanvragen en bijbehorende toenemende administratieve werkzaamheden, ontstond behoefte aan een oplossing die het aanvraagproces efficiënter zou laten verlopen. Dankzij COSA worden de aanvragen, die via internet worden ingediend, nu automatisch opgenomen in het bedrijfsproces van Stichting Nuts Ohra. COSA zorgt daarbij onder andere voor termijnbewaking, routering van taken en het aanleveren van relevante managementinformatie.

De Stichting Nuts Ohra is in 1999 opgericht en komt voort uit de fusie van Delta Lloyd en Nuts-OHRA. Het soort projecten waar subsidie aan wordt toegekend is zeer breed. Het betreft alleen projecten die niet regulier gefinancierd kunnen worden. Dit kunnen projecten zijn in het kader van preventie of verbetering van een behandel- of leefsituatie van patiënten, maar ook wetenschappelijk onderzoek dat direct nut heeft voor de patiënt. Tweemaal per jaar vindt de beoordeling van de binnengekomen projecten plaats. Het streven is om de subsidieaanvrager uiterlijk vier maanden na sluiting van de inschrijvingstermijn te informeren over toekenning dan wel afwijzing van de gevraagde subsidie.

Voor een gestroomlijnde afhandeling van de subsidieaanvragen, dat in aantal steeds verder toenam, koos Stichting Nuts Ohra voor COSA. "Niet alleen een verbetering van het administratieve proces was een doel, maar ook het verhogen van de klanttevredenheid. Om dit te realiseren kan de subsidieaanvraag nu via het internet worden ingediend. De aanvraag wordt vervolgens automatisch in ons bedrijfsproces opgenomen. De workflowapplicatie van COSA zorgt voor voortgangscontrole op het dossier en op het totale subsidieproces, inclusief termijnbewaking, routering van taken, attendering, automatisch aanmaken van standaard documenten, et cetera", aldus drs. Ria de Heus, Hoofd Bureau bij Stichting Nuts Ohra.

Over COSA

Als Europees softwareleverancier en marktdeskundige realiseert COSA automatiseringsprojecten, waarbij gerenommeerde producten en diensten voor Business Process Management, Document- en Recordsmanagement worden ingezet. In Nederland zijn de COSA producten sinds 1994 geïmplementeerd bij toonaangevende organisaties in het bank- en verzekeringswezen, de overheid en de industrie - waaronder Nationale Nederlanden, F. van Lanschot Bankiers, Achmea Zilveren Kruis, KPN Telecom, het Ministerie van Defensie en diverse Nederlandse gemeenten. De COSA producten worden ook als OEM-modules geleverd en ingezet binnen vele organisaties. COSA heeft vestigingen in Duitsland (Pulheim), Nederland (Vianen), Groot-Brittannië (Londen) en Zuid Afrika (Johannesburg). Meer informatie: www.cosa.nl.

Contact:

COSA BV

Havenweg 24 A

4131 NM Vianen

Telefoon: 0347 - 324624

E-mail: info@cosa.nl

Website: www.cosa.nl

­­­­­________________________________________________________________________________

Voor redactionele informatie: (ref: Pb0206)

Influx PR - Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn

Telefoon: 055 - 366 30 34, e-mail: frieda@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com