Ingezonden persbericht


Beauty Trade special stapelt record op record

Publicatiedatum: 29-03-2006

Persbericht
Utrecht, 29 maart 2006

Prachtige bezoekcijfers op alle drie de beursdagen, een prima waarderingscijfer en zeer hoge kwaliteit van het bezoek. De vakbeurs Beauty Trade special 2006 stapelt record op record en is in bijna alle opzichten de beste editie die ooit heeft plaatsgevonden. Dat blijkt uit de resultaten van de enquête tijdens de beurs onder de bezoekers van deze jaarlijkse vakbeurs voor schoonheidsspecialisten, nagelstylisten en voetverzorgers. In totaal werden 18.724 bezoekers ontvangen, een absoluut record en een stijging van maar liefst 8% t.o.v. vorig jaar (17.396). De waardering voor de beurs was hoog en werd uitgedrukt in een 7,5. Ook dit cijfer betekent een kleine stijging t.o.v. het hoogste 'rapportcijfer' (7,4) dat aan elk van de voorgaande drie edities werd toegekend. Beauty Trade special is gehouden van zaterdag 25 tot en met maandag 27 maart 2005 in de Jaarbeurs Utrecht.

Evenals vorig jaar werd bijna de helft van de bezoekers (46%) gevormd door schoonheidsspecialisten. Het bezoekprofiel vertoont een opvallende stijging van het aantal hand- en nagelverzorgers (van 24% naar 31%), gevolgd door voetverzorgers (7%) en 'overig' (16%), waarmee alle gewenste doelgroepen in groten getale op de beurs aanwezig waren.

Inkopen en orderen
Uit de enquête blijkt verder dat Beauty Trade special voor 85% (was 84%) van de bezoekers in alle opzichten aan de verwachtingen heeft voldaan of deze zelfs heeft overtroffen. Het belangrijkste bezoekmotief was het doen van directe inkopen bij de exposanten en het plaatsen van orders. Maar liefst 93% van de bezoekers kocht direct bij exposanten, met een gemiddeld aankoopbedrag van ¤ 254. Daarnaast plaatste een vijfde van de bezoekers orders, met een gemiddelde waarde van ¤ 914. Andere bezoekmotieven waren het bekijken van nieuwe ontwikkelingen (36%) en oriëntatie ten aanzien van investeringen (12%).

Ongekend hoog
Ook de kwaliteit van het bezoek aan Beauty Trade special was ongekend hoog: maar liefst 95% was eind- of medebeslisser. De beurs trok ook een grote groep nieuwe bezoekers: bijna eenderde (32%) van alle ondervraagden was voor de eerste keer aanwezig. Verheugend is dat van alle geënquêteerden maar liefst 75% (in 2005: 65%) aangaf waarschijnlijk ook de volgende editie van Beauty Trade special in maart 2007 te bezoeken, een fantastische score.

Aanbod volledig
Het aanbod op de beurs was volledig, oordeelde 79% van de ondervraagden. De meeste belangstelling ging uit naar producten voor gezichtsverzorging (van 36% naar 42%). De stijging van het aantal hand- en nagelverzorgers onder de bezoekers weerspiegelt zich in de toegenomen interesse (van 36% naar 41%) voor producten in dit segment. Verder was er stijgende belangstelling voor apparatuur voor gezichtsverzorging (van 18% naar 22%) en apparatuur voor hand- en nagelverzorging (van 15% naar 19%). De interesse in producten voor lichaamsverzorging daalde (van 19% naar 13%).

Beauty Salon dimensions
De volgende activiteit op de beautykalender is de vakbeurs Beauty Salon dimensions. De beursdata zijn van zaterdag 9 tot en met maandag 11 september 2006. Locatie is wederom de Jaarbeurs in Utrecht.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht