Ingezonden persbericht
Presentatie samenvatting enquete over werkzaamheden Bloemenbuurt-West
Op woensdag 29 maart a.s. om 11.30 uur biedt de bewonerscommissie Bloemenbuurt-West aan Vincent van Oordt, directeur van Portaal Eemland, de samenvatting van de enquete gehouden onder de bewoners van huurwoningen van woningcorporatie Portaal in de Bloemenbuurt aan. Ook wethouder Eerdmans krijgt een exemplaar uitgereikt. Locatie: Hooglandseweg Noord 151, Amersfoort
Ongeveer 1/3 van de bewoners is niet tevreden over de uitgevoerde werkzaamheden. Vooral over de afwerking is men niet tevreden.
52% is wel tevreden. Zie voor de samenvatting de bijlage.
De woningen die deels op de nominatie stonden om gesloopt te worden, kunnen na deze renovatie weer minimaal 15-25 jaar mee.
U bent van harte welkom! Met vriendelijke groet, Bewonerscommissie Bloemenbuurt-West.
Inlichtingen: Adri van Doorn 0622814128, Wim van Gammeren 06-53520842
BEWONERSCOMMISSIE BLOEMENBUURT-WEST
Samenvatting enquête over het uitgevoerde groot onderhoud
De bewonerscommissie heeft een voorlopige samenvatting van de enquête gemaakt.
Totaal aantal woningen 432. Respons 72 terugontvangen formulieren, dat is 17%.
Vermoedelijke voornaamste oorzaken van de geringe respons:
1. Mensen zijn tevreden
2. Het is zinloos, Portaal doet er toch niets mee.
Beide antwoorden komen bij een steekproef in gelijke mate voor.
Waarschijnlijk geeft de enquête dus toch een redelijk getrouw beeld.
1. Bent u tevreden over de verbeteringen die zijn aangebracht?
Erg tevreden 3%
Tevreden 48%
Neutraal 11%
Ontevreden 31%
Erg ontevreden 7%
2. en 3
Wat vindt u van de aangebrachte verbeteringen?
Welke verbeteringen zijn eventueel niet goed uitgevoerd?
Meer dan enkele keren genoemd:
Scheuren buitenmuren niet gerepareerd
Het groot onderhoud betrof vooral achterstallig onderhoud
Politiekeurmerk nog niet ontvangen
Schilderwerk slecht
Voegwerk niet vernieuwd
Tocht door slechte afwerking
Mensen van Rutges zijn onbeschoft
Portaal houdt zich niet aan afspraken, toezeggingen
4. Heeft u de afgesproken vergoeding voor ongemakken enz. al ontvangen?
Ja 17%
Nee 83%
Conclusie:
De voornaamste klachten zijn:
Afspraken niet nagekomen, communicatie met Portaal moeizaam 26%
Afwerking slecht 12%
Vocht en tocht door niet goede afwerking 17%
Een vergelijking met het groot onderhoud in Bloemenbuurt-Midden (240 woningen) leidt tot de voorzichtige conclusie (zonder enquête) dat de bewoners daar aanzienlijk meer tevreden zijn. Mogelijk is de daar gekozen (andere) aannemer daar debet aan.
Namens de bewonerscommissie,
Bram van Drie, voorzitter, Adri van Doorn, Wim van Gammeren
Het karakter van het Soesterkwartier moet behouden blijven!
WE ( SOESTERKWARTIER !
---- --