Provincie bereidt weg voor promotie gebied

De provincie Flevoland heeft met de gemeenten een taakverdeling afgesproken in zake de toekomst van de VVV. De provincie heeft op zich genomen de weg te bereiden voor een nieuwe regionale
promotieorganisatie. De gemeenten zorgen er voor dat de lokale VVV-informatiekantoren weer op de rails worden gezet. Met de uitvoering van het promotieprogramma 2006 ontstaat ruimte om de nieuwe organisatie vorm te geven.

De foyer van het Aviodrome was donderdag j.l. gevuld met
vertegenwoordigers van recreatiebedrijven en genodigden voor een presentatie van het promotieprogramma 2006 Flevoland. Zij kregen een toelichting op de promotieactiviteiten en zijn uitgedaagd om deel te nemen.

Na het wegvallen van het Flevolands Bureau voor Toerisme heeft de Provincie Flevoland de toeristische promotie op zich genomen om geen gat te laten vallen. Dit heeft recent geresulteerd in een Flevolandse promotiestand op de Vakantiebeurs, op BOOT Düsseldorf en op de Hiswa. Onderdelen van promotie 2006 die nog op stapel staan zijn: publieksbeurzen, radio en tv, advertenties en free publicity en evenementen.

De provincie heeft de site www.vvvflevoland.nl overgenomen en houdt deze up-to-date. Aan verzoeken over toeristische informatie die via die weg binnenkomen kan nog steeds worden voldaan.

Veel aandacht is er geweest voor de activiteiten die het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) op verzoek van de provincie op touw gezet heeft. Belangrijk onderdeel daarvan is de zogenoemde Duitslandcampagne. Met de NBTC-vestiging in Keulen als contactpunt wordt een promotieprogramma gericht op de Duitse consumentenmarkt uitgevoerd. Met name de gebieden Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen (met elkaar 23 miljoen inwoners) zijn voor Flevoland van belang. Tot deze campagne behoren een watersportmagazine, radiospotjes en advertenties. Nadere informatie over participatiemogelijkheden zijn te verkrijgen bij het NBTC, tel. 070-3705705, e-mail evandijk@holland.com .