Provincie bereidt weg voor promotie gebied
De provincie Flevoland heeft met de gemeenten een taakverdeling
afgesproken in zake de toekomst van de VVV. De provincie heeft op zich
genomen de weg te bereiden voor een nieuwe regionale
promotieorganisatie. De gemeenten zorgen er voor dat de lokale
VVV-informatiekantoren weer op de rails worden gezet. Met de
uitvoering van het promotieprogramma 2006 ontstaat ruimte om de nieuwe
organisatie vorm te geven.
De foyer van het Aviodrome was donderdag j.l. gevuld met
vertegenwoordigers van recreatiebedrijven en genodigden voor een
presentatie van het promotieprogramma 2006 Flevoland. Zij kregen een
toelichting op de promotieactiviteiten en zijn uitgedaagd om deel te
nemen.
Na het wegvallen van het Flevolands Bureau voor Toerisme heeft de
Provincie Flevoland de toeristische promotie op zich genomen om geen
gat te laten vallen. Dit heeft recent geresulteerd in een Flevolandse
promotiestand op de Vakantiebeurs, op BOOT Düsseldorf en op de Hiswa.
Onderdelen van promotie 2006 die nog op stapel staan zijn:
publieksbeurzen, radio en tv, advertenties en free publicity en
evenementen.
De provincie heeft de site www.vvvflevoland.nl overgenomen en houdt
deze up-to-date. Aan verzoeken over toeristische informatie die via
die weg binnenkomen kan nog steeds worden voldaan.
Veel aandacht is er geweest voor de activiteiten die het Nederlands
Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) op verzoek van de provincie
op touw gezet heeft. Belangrijk onderdeel daarvan is de zogenoemde
Duitslandcampagne. Met de NBTC-vestiging in Keulen als contactpunt
wordt een promotieprogramma gericht op de Duitse consumentenmarkt
uitgevoerd. Met name de gebieden Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen
(met elkaar 23 miljoen inwoners) zijn voor Flevoland van belang. Tot
deze campagne behoren een watersportmagazine, radiospotjes en
advertenties. Nadere informatie over participatiemogelijkheden zijn te
verkrijgen bij het NBTC, tel. 070-3705705, e-mail evandijk@holland.com
.