Ingezonden persbericht


SOS-Kinderdorpen neemt manager corporate partnerships aan

Amsterdam, 29-03-2006 - Ronald Hemerik (41) komt kinderhulporganisatie SOS-Kinderdorpen versterken. Als Corporate Partnerships Manager wordt hij verantwoordelijk voor de fondsenwerving onder bedrijven. Daarnaast zal hij zich inzetten om duurzame partnerships met bedrijven aan te gaan.

Hemerik maakt de overstap van Unicef naar SOS-Kinderdorpen. Bij Unicef was hij fondsenwerver accountmanager zakelijke markt. Daarvoor werkte hij ondermeer als account manager voor Diageo Nederland en was hij tevens key account manager retail bij Maxxium.

Ronald Hemerik: "Werken voor een kinderorganisatie ligt me aan het hart. SOS-Kinderdorpen is een snel groeiende organisatie waar ik met mijn ervaring op het gebied van marketing en fondsenwerving hoop nog meer weeskinderen een betere toekomst te geven."

Een foto van Ronald Hemerik vindt u op de volgende locatie: http://www.persinfo.nl/upload/1143622607

Over SOS-Kinderdorpen
SOS-Kinderdorpen is een niet-overheidsgebonden, particuliere kinderhulporganisatie die al bijna 60 jaar zorgt voor de opvang van weeskinderen over de hele wereld. Ongeacht hun geloof, afkomst of huidskleur. SOS-Kinderdorpen doet dit op haar eigen, unieke manier: door de weeskinderen weer in een gezinssituatie te laten opgroeien met een eigen moeder en broertjes en zusjes. De SOS-voorzieningen zoals scholen en medische en sociale centra dragen direct bij aan de kwaliteit van leven voor de omwonenden in de directe omgeving van het dorp. De organisatie heeft ruim 450 dorpen en de dagelijkse zorg voor meer dan 60.000 weeskinderen. Kijk voor meer informatie op www.soskinderdorpen.nl