Ingezonden persbericht
Landerd honderdste SIM gemeente!
Rotterdam, 28 maart 2006
Gemeente Landerd wil vaart zetten achter de ontwikkeling van de gemeentelijke webportal. De eerste fase omvat de implementatie van DigiD, online betalen en een forse uitbreiding van het digitaal loket. De gemeente heeft gekozen voor samenwerking met SIM. Op 21 maart zetten burgemeester W.C. Doorn van der Houwen en SIM directeur Arthur Vlendré hun handtekening onder de samenwerking. Daarmee was Landerd de honderdste SIM gemeente.
Volgens gemeentesecretaris Marcel Willemsen is het totale concept van SIM bepalend geweest voor de beslissing om met SIM in zee te gaan. We hebben gekozen voor een realistisch groeimodel dat ondersteund wordt door een zeer complete portfolio. En het wekt natuurlijk vertrouwen dat wij met onze keuze in het goede gezelschap verkeren van honderd collega-gemeenten, aldus Willemsen.
SIM werd in 1999 opgericht onder de naam Segment Interactieve Media. De grondleggers waren nauw betrokken bij de ontwikkeling van Overheidsloket 2000. Doel van de nieuwe onderneming was om met een effectief productenprogramma gemeenten te ondersteunen in hun ontwikkeling tot e-gemeente. Op dit moment is SIM marktleider op het gebied van gemeentelijke webportals.
SIM ontwikkelt standaard producten die maatwerk worden geïmplementeerd. Van meet af aan is gekozen voor ASP. Voordeel van ASP is dat applicaties centraal worden beheerd en ge-update waardoor een hoge kwaliteit wordt gerealiseerd tegen relatief lage kosten. Het concept is ook toegepast voor de ontwikkeling van de productencatalogus OPUS, inclusief centraal beheer van content.
SIM heeft zich ontwikkeld tot full service webportal partner. Met de introductie van een nieuwe generiek koppelvlak, SIMbroker, wordt nu ook een effectieve oplossing geboden voor koppelingen naar back office en mid office. Met SIMkassa is voorzien in online betalen. De nieuwe applicatie SIMkluis is de concrete uitwerking van het mijngemeente-concept.
De innovatiestrategie van SIM is gericht op het ontwikkelen van effectieve oplossingen die gemeenten in staat stellen om concreet resultaat te boeken in de ontwikkeling van hun webportal en online dienstverlening. De partnerships die SIM aanging met nagenoeg alle leveranciers van back- en mid office systemen draagt bij aan een efficiënte implementatie.
Volgens SIM directeur Arthur Vlendré markeert de 100-mijlpaal dat de onderneming gemeenten inderdaad perspectief biedt. We zijn een hele reële club met een goed doordacht concept; concreet advies, haalbare trajecten, resultaat- en klantgericht. Gemeenten herkennen dat. Daar zijn we trots op.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SIM, Ferdinand Steur, T +31 10 2 175 333