Ingezonden persbericht


CA DESKTOP AND SERVER MANAGEMENT r11 VERLAAGT KOSTEN DOOR STROOMLIJNEN LIFE CYCLE MANAGEMENT

Nieuwe versie biedt nieuwe architectuur en verbetert patch management

Nieuwegein, 27 maart 2006 - CA heeft een nieuwe versie geïntroduceerd van CA Desktop and Server Management. CA Desktop and Server Management r11 is een schaalbare oplossing die technologiekosten omlaag brengt en IT-beheer vereenvoudigt. Zo is het voor organisaties mogelijk om nieuwe operationele en compliance-gerichte werkwijzen te implementeren die gericht zijn op best-practice principes.

CA Desktop and Server Management r11 sluit aan bij CA's visie op EITM (Enterprise IT Management), die IT-beheer voor organisaties wil vereenvoudigen en centraliseren. Met de nieuwe versie kunnen bedrijven en instellingen de constante stroom aan kritische patches voor besturingssystemen en applicaties beter hanteren, meerdere hardwareplatforms beheren en omgaan met inconsistente versies van besturingssystemen, de continue vervangingscyclus van PC's en de toenemende security-bedreigingen. De oplossing pakt de complexiteit en omvang van systeembeheertaken aan en verbetert zo de prestaties, beschikbaarheid, beveiliging en compliance van de IT-infrastructuur.

Met CA Desktop and Server Management r11 kunnen gebruikers pro-actief en automatisch de levenscyclus van desktop PC's en servers beheren. Zo kunnen ze policies instellen die de installatie van patches en updates in de gaten houden. Daarnaast biedt de nieuwe versie real-time inzicht in productiemiddelen en automatiseert ze kritische life cycle management-processen zoals inventaris, uitrol, patch management, onderhoud en migratie. Daarmee kan de IT-omgeving verder gestandaardiseerd worden, wat belangrijk is voor support en het inschatten van beveiligingsrisico's.

De nieuwe versie van CA Desktop and Server Management biedt verder:
* Een op CA's Integration Platform gebaseerde architectuur die geïntegreerd kan worden met belangrijke producten voor desktop PC's en servers
* Uitgebreide rapportagemogelijkheden en softwaredetectie tot op patch-niveau
* Event-gebaseerde discovery die softwaredistributie kan aansturen om zo verzekerd te zijn van compliance met de hiervoor geldende beleidsregels
* De mogelijkheid voor gebruik op Linux-servers en voor het beheer van Linux-servers en -desktops vanaf Windows-PC's

CA Desktop and Server Management r11 introduceert de volgende nieuwe oplossingen:
* CA Desktop Management Suite voor Windows - een volledig geïntegreerde oplossing met mogelijkheden voor desktopbeheer en back-up die PC's gedurende hun gehele levenscyclus kan beheren, van aanschaf tot afschrijving. Door geautomatiseerde voorzieningen besparen gebruikers tijd op softwaredistributie en het bijhouden van hardware- en software-overzichten en machineconfiguraties
* Unicenter Patch Management - een oplossing voor de complexe uitdagingen die het beheer van softwarepatches met zich meebrengt, ondersteund door een wereldwijd onderzoeksteam voor patch management. Unicenter Patch Management werkt in combinatie met CA Asset Management en Unicenter Software Delivery of met de CA Desktop Management Suite voor Windows.

CA Desktop and Server Management kan geïntegreerd worden met CA Service Management r11 en CA Asset Management r11 door gebruik te maken van asset-configuratiegegevens voor het standaardiseren en automatiseren van PC-onderhoud. Ook deze oplossingen maken gebruik van de gecentraliseerde management-database. Alle bedrijfsonderdelen nemen daardoor beslissingen op basis van dezelfde set van gegevens. Hierdoor kunnen bedrijven hun niveau van dienstverlening verhogen en voldoen aan best-practices zoals ITIL.

(489 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CA
CA (NYSE:CA), één van 's werelds grootste IT-management softwarebedrijven, integreert en vereenvoudigt het management van ondernemingsbrede IT. CA is opgericht in 1976, heeft zijn hoofdkantoor in Islandia, N.Y. en is actief in meer dan 140 landen. Voor meer informatie, zie http://ca.com

© 2005 Computer Associates International, Inc. One Computer Associates Plaza, Islandia, N.Y. 11749. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective companies.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS, PR bureau: Tel: 040-235 46 00 Fax: 040-235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com www.lewispr.com

Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Mika Lassen, CA: E-mail: mika.lassen@ca.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com