Amsterdam RAI

Woensdag 26 april 2006 tijdens TINE en MacExpo in Amsterdam RAI

'Mediacity' maakt crossmediaal sprekersaanbod bekend

De sprekers op MediaCity, het nationale crossmediacongres, zijn bekend. Organisator CMBO, de brancheorganisatie voor de communicatiemedia, heeft kopstukken uit de Nederlandse media-industrie samengebracht. Tijdens het MediaCity congres geven zij hun visie op de convergentie van de mediamix bestaande uit Millimeters (papieren uitgaven), Megabytes (on-line) en Minuten (broad/narrowcasting). MediaCity vindt plaats tijdens de vakevenementen TINE en MacExpo, die dit jaar van woensdag 26 tot en met vrijdag 28 april worden georganiseerd door Amsterdam RAI.

Het congres vindt plaats op woensdag 26 april, de openingsdag van TINE en MacExpo, van 10.30 tot 16.00 uur. Voor de organisatie een evidente datum en locatie: juist de ontwikkelingen op ICT-gebied hebben de digitalisering van mediaproducties de afgelopen jaren aanzienlijk versneld. De integratie van technische mogelijkheden maakt de samensmelting van mediatoepassingen mogelijk. Gevolg hiervan is dat creatie, productie en distributie van de papieren, online en audiovisuele mediakanalen steeds meer raakvlakken vertonen. MediaCity beoogt met dit congres deze revolutionaire veranderingen in het medialandschap in kaart te brengen.

Het sprekersprogramma laat de diversiteit aan partijen zien die zich in dit veranderende medialandschap bevindt. Peter Luit, voorzitter van CMBO: "De verschillende sprekers verhelderen elk, vanuit hun eigen achtergrond en discipline, de crossmediale bewegingen in mediakanalen en -processen. Alle aspecten van crossmediaal denken, doen en handelen komen in het programma aan bod."

Onderstaande sprekers zijn aanwezig tijdens MediaCity:


* Dick van der Graaf, Endemol

* Hans van Grieken, Cap Gemini

* Jeroen de Bakker, TBWA/Tequila

* Joris van Heukelom, BNN

* Ludolf Rasterhoff, KPN TV

* Mark Duijndam, Google Benelux

* Michael Nederlof, PCM Uitgevers

* Waldo Smeets, Adobe Benelux

Het congres wordt afsloten met een forum o.l.v. Ronnie Overgoor, Pitchtv. Aan het forum nemen verder deel:
* Ger Nijkamp, Organon International

* Hans de Ligt, Advance

* Indira Reynaert, Universiteit Utrecht

* Jorrit Kreek, Startlog.nl

* Liesbeth Hop, Reklame Rakkers

Het MediaCity congres richt zich op iedereen die zich bezighoudt met multimediale producties - zoals omroepen, producenten, internetbureaus, reclamebureaus, ontwerpers, premediabedrijven, druk- en printbedrijven, uitgevers en game ontwikkelaars - en op hun klanten.

Voor meer informatie, het volledige programma en registratie kunt u terecht op: www.media-city.nl. U kunt zich hier direct inschrijven. Kaarten kosten ¤ 225,- (excl. BTW). Leden van CMBO, IDP Groep, IPAN, PIBN, BNO en XPLOR en abonnees van Publish, Graficus en TVM betalen ¤ 175,- (excl. BTW).

Over TINE

TINE is het grootste en meest toonaangevende vakevenement voor de ICT-industrie in Nederland. Het evenement geeft een compleet overzicht van actuele ICT-aandachtsgebieden, waarbij de focus ligt op de sectoren Telecommunicatie, InterNetworking, New Media en Entertainment. Jaarlijks neemt meer dan 75 procent van de ICT-marktleiders deel als exposant en trekt de beurs tussen de 13.000 en 15.000 bezoekers. TINE richt zich op directieleden, ICT-managers en ICT-specialisten uit het bedrijfsleven en bij de overheid.

TINE 2006 wordt gehouden van 26 tot en met 28 april 2006 in Amsterdam RAI. Meer informatie is te vinden op www.tine.nl.

Over MacExpo

MacExpo is de jaarlijkse beurs voor de Nederlandse Mac-wereld. MacExpo biedt Mac-gebruikers en geïnteresseerden, zowel business professionals als prosumers, een compleet overzicht van de laatste, meest innovatieve producten en diensten. MacExpo wordt gehouden van 26 tot en met 28 april 2006 in Amsterdam RAI. Meer informatie is te vinden op www.macexpo-amsterdam.nl.

Amsterdam, 27 maart 2006

Noot voor de redactie/

Amsterdam RAI