Arnhemse meisjes promoten stad (22 maart 2006)
De gemeente Arnhem lanceert vandaag een promotiecampagne om de stad
grotere landelijke bekendheid te geven. Onder de noemer Arnhemse
meisjes...? made in Arnhem wordt de aandacht gevestigd op het
innoverende en creatieve klimaat in de stad. De campagne maakt gebruik
van twee bekende Arnhemse begrippen. Humor, trots en sympathie vormen
de basis van het concept.
Uit eigen onderzoek van de gemeente blijkt dat Nederlanders Arnhem
vooral kennen als leuke winkelstad en om de groene omgeving. Door de
toegenomen concurrentie tussen steden hebben steden behoefte aan een
sterk imago. Arnhem is behalve een groene stad ook een bron van
creativiteit, inspiratie en toonaangevende vernieuwing. De campagne
laat zien dat grote namen als Viktor & Rolf, Introdans, Burgers Zoo,
de Modebiënnale en Gelredome ook made in Arnhem zijn.
De gemeente Arnhem werkt in deze campagne samen met verschillende
organisaties in de stad. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Knooppunt
Arnhem Nijmegen voert Arnhemse meisjes...? made in Arnhem uit. De
campagne duurt drie jaar en wordt landelijk gevoerd.
Gemeente Arnhem