BKWI
Ketenafspraken ICT beheer Print
BKWI faciliteert het maken en onderhouden van afspraken over het
ICT-Beheer met betrekking tot Suwinet. Het is de verantwoordelijkheid
van iedere ketenpartner om de eigen ICT-beheerprocessen in te richten.
In de Domeingroep ICT-Beheer (DIB) zorgen de ICT-(service) managers
van CWI, UWV, BKWI, IB en CP-ICT dat de processen goed op elkaar
worden afgestemd. De DIB organiseert ook themabijeenkomsten over
onderwerpen die speciale aandacht verdienen, zoals het ketenbrede
wijzigingsbeheer en de audits over de werking van Suwinet. In het
Keten Overleg Service Support (KOSS) vindt de operationele afstemming
tussen de Servicedesken van de ketenpartners plaats. BKWI levert
voorzitter en secretaris voor de DIB en het KOSS.
Afspraken over de dienstverlening worden vastgelegd in de Keten SLA
Suwinet (Keten SLA). De huidige versie van de Keten SLA is versie 3.0
van 28 februari 2006. De Keten SLA wordt jaarlijks ge-update: normen
worden aangescherpt, dienstverlening wordt uitgebreid of aangepast en
nieuwe ketenpartners worden toegevoegd. In 2006 zal het project
Digitaal Klant Dossier nieuwe eisen stellen aan de Keten SLA, de opzet
en inhoud zal daarom worden geevalueerd.
Bij de SLA hoort een document met meer gedetailleerde afspraken en
procedures en een overzicht van de contactpersonen. Deze zijn
beschreven in de 'Keten DAP Suwinet' en de 'Uitvoeringsafspraken
ketenbrede wijzigingen en releases'. BKWI levert maandelijks
managementrapportages aan de ketenpartners op basis van de afspraken
en normen die zijn vastgelegd in de Keten SLA.
Downloads
Keten SLA Suwinet (pdf)
Jaarplan DIB 2006 (pdf)
Jaarverslag DIB 2005 (pdf)
Jaarplan DIB 2005 (pdf)