Ingezonden persbericht
ANWB en MSN doen proef met MSN Spaces
Weblogs en informatie over verkeersveiligheid, kamperen en de eerste eigen auto
Amsterdam, 22 maart 2006 - De ANWB doet samen met MSN tot 15 mei 2006 een proef met MSN Spaces (weblogs). Tijdens deze periode heeft de ANWB speciale Spaces gemaakt binnen MSN Spaces waarop leden en andere belangstellenden worden uitgenodigd om mee te gaan webloggen. De ANWB Spaces zijn gekoppeld aan drie thema's: 'Veilige buurt', 'Kamperen in Frankrijk' en 'Je eerste auto'. (http://www.msn.nl/services/spaces/anwb/).
Webloggen is enorm populair en in Nederland zijn er al bijna 2 miljoen MSN Spaces. De ANWB heeft via MSN Spaces een nieuwe manier gevonden om in contact te treden met de leden. Als deze proef een succes is, is de ANWB van plan om op tal van gebieden ANWB Spaces te starten. De ANWB is in Nederland de eerste organisatie die haar eigen MSN Spaces maakt; de verschillende Spaces zijn helemaal in ANWB-huisstijl gemaakt.
"MSN Spaces bieden niet alleen voor de consument, maar ook voor bedrijven leuke mogelijkheden om met anderen in contact te komen en allerlei informatie te vinden en uit te wisselen", zegt Sandra van Wersch van MSN Nederland. "We kunnen in de toekomst veel meer bedrijven en organisaties de mogelijkheid bieden om een eigen MSN Space in hun huisstijl vorm te geven. Wij zien dit als een nieuwe en relevante mogelijkheid voor adverteerders om hun doelgroepen te benaderen. Tegelijkertijd biedt MSN Spaces de interactiviteit waar de consument tegenwoordig om vraagt.
Drie ANWB Spaces
* Veilige buurt - Deze Space gaat over veiligheid voor de bezoeker en zijn of haar kinderen. Bezoekers worden uitgenodigd om over dit onderwerp mee te praten en informatie uit te wisselen hoe de veiligheid in de eigen woonplaats en in het verkeer verbeterd kan worden.
* Kamperen in Frankrijk - Deze Space is gericht op iedereen die in Frankrijk wil gaan kamperen. Hier zijn leuke kampeeranekdotes, makkelijke kampeerrecepten, links naar Franse campings én de mooiste autoroutes in Frankrijk te vinden.
* Je eerste auto - Een Space over ervaringen met de eerste eigen auto. Met de leukste ANWB-autovoordelen en onderhoudstips van de wegenwacht. En bovenal om ervaringen uit te wisselen met anderen die ook net een auto hebben aangeschaft.
MSN Spaces is een gratis dienst van MSN waarmee iedereen in enkele eenvoudige stappen een persoonlijke site kan maken, en waarop je alles kwijt kunt wat je maar wilt. MSN Spaces is niet zomaar een persoonlijke homepage: behalve een weblog bijhouden, kun je ook foto's en muziek delen met anderen en zo contact houden met vrienden en familie. MSN Spaces heeft ook een handig notificatiesysteem: als er iets aan de site verandert, worden alle contactpersonen hiervan op de hoogte gesteld, zodat ze snel kunnen kijken wat er nieuw is.
MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 420 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 41 markten en 21 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van webdiensten aan consumenten (MSN Hotmail, MSN Messenger, MSN Spaces en MSN Search) en digitale marketingoplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.
Windows Live TM
Windows Live staat voor een aantal persoonlijke Internetdiensten en software, gemaakt om alle contacten en relaties, informatie en zaken die mensen belangrijk vinden op één veilige plaats op Internet samen te brengen.
Tevens biedt Windows Live beveiligingsfuncties voor de PC, mobiele toepassingen en het web.
MSN en Windows Live zullen als aanvullende diensten naast elkaar beschikbaar zijn. Een van de nieuwe diensten, Windows Live Messenger, is in Nederland al sinds begin december als vroege bètaversie beschikbaar. Meer informatie over andere bèta's en updates is te vinden op Windows Live, http://ideas.live.com.
ANWB
De vereniging heeft als doel, het behartigen van de belangen van haar leden op het gebied van recreatie, toerisme, verkeer en vervoer. De belangen¬behartiging wordt daarnaast ingevuld met een breed assortiment producten, diensten en activiteiten, vooral in de sfeer van hulpverlening, reizen, verzekeringen en informatie. De ANWB heeft 3,9 miljoen leden.
Ingezonden persbericht