Raad vraagt inwoners om kleine Zoetermeerse ergernissen
Kleine ergernissen als input voor nieuw collegeprogramma
De gemeenteraad roept inwoners van Zoetermeer op om hun kleine
Zoetermeerse ergernissen te melden. Reden voor de oproep is dat de
raad meer inzicht wil krijgen in de aard van kleine ergernissen zodat
een nieuw college van burgemeester en wethouders gerichte acties kan
ondernemen op het tegengaan van dit soort `kleine' ergernissen. In het
op te stellen collegeprogramma zal daarom aandacht uitgaan naar de
vraag hoe de gemeente rekening kan houden met kleine ergernissen.
Raadsleden merken vaak dat Zoetermeerders heel tevreden zijn over hun
stad, maar horen ook kleine klachten. Het gaat dan bijvoorbeeld om
wachttijden bij de gemeente, het onderhoud van het groen, de manier
waarop wordt omgegaan met meldingen en klachten, de uitgifte van
snippergroen, de bestrijding van zwerfvuil, overlast van hondenpoep en
ga zo maar door. Op dit soort klachten heeft de oproep betrekking. De
oproep richt zich niet op zaken die landelijk spelen en waarop de
gemeente geen of nauwelijks invloed heeft, of om ergernissen die veel
geld gaan kosten om ze op te lossen.
Inwoners van Zoetermeer kunnen hun kleine Zoetermeerse ergernis vóór 4
april sturen naar: Gemeente Zoetermeer, t.a.v. de griffie,
antwoordnummer 10009, 2700 VB Zoetermeer. Een postzegel is niet
nodig. De kleine ergernis kan ook ingestuurd worden via
www.zoetermeer.nl/ergernis.
Gemeente Zoetermeer