Gemeente Zoetermeer

Raad vraagt inwoners om kleine Zoetermeerse ergernissen

Kleine ergernissen als input voor nieuw collegeprogramma

De gemeenteraad roept inwoners van Zoetermeer op om hun kleine Zoetermeerse ergernissen te melden. Reden voor de oproep is dat de raad meer inzicht wil krijgen in de aard van kleine ergernissen zodat een nieuw college van burgemeester en wethouders gerichte acties kan ondernemen op het tegengaan van dit soort `kleine' ergernissen. In het op te stellen collegeprogramma zal daarom aandacht uitgaan naar de vraag hoe de gemeente rekening kan houden met kleine ergernissen.

Raadsleden merken vaak dat Zoetermeerders heel tevreden zijn over hun stad, maar horen ook kleine klachten. Het gaat dan bijvoorbeeld om wachttijden bij de gemeente, het onderhoud van het groen, de manier waarop wordt omgegaan met meldingen en klachten, de uitgifte van snippergroen, de bestrijding van zwerfvuil, overlast van hondenpoep en ga zo maar door. Op dit soort klachten heeft de oproep betrekking. De oproep richt zich niet op zaken die landelijk spelen en waarop de gemeente geen of nauwelijks invloed heeft, of om ergernissen die veel geld gaan kosten om ze op te lossen.

Inwoners van Zoetermeer kunnen hun kleine Zoetermeerse ergernis vóór 4 april sturen naar: Gemeente Zoetermeer, t.a.v. de griffie, antwoordnummer 10009, 2700 VB Zoetermeer. Een postzegel is niet nodig. De kleine ergernis kan ook ingestuurd worden via www.zoetermeer.nl/ergernis.