Internationale leiderschapswissel bij Pleon
Alex Schoep wordt International Chairman van Europa's grootste communicatieadviesbureau
Amsterdam, Düsseldorf, Londen, 21 maart 2006 - Pleon, Europa's grootste communicatieadviesbureau, maakt vandaag bekend dat er per 1 april een wisseling van de wacht bij het internationale management van het bureau plaatsvindt.
De twee voormannen van het bureau, Rainer Zimmermann (CEO) en Alex Schoep (President), zullen op die datum de dagelijkse leiding van de bureaugroep overdragen aan Timo Sieg, op dit moment nog CEO van de Duitse Pleon-organisatie. Alex Schoep (45) zal tevens op die datum de rol van Chairman of the Board op zich nemen.
Als de architecten van Pleon hebben Schoep en Zimmermann in nauwelijks drie jaar tijd Europa's grootste communicatieadviesbureau opgebouwd. De stuwende kracht achter het ontstaan van Pleon was de voortschrijdende Europese eenwording en regelgeving. Doel was om een pan-Europees communicatieadviesbureau op te zetten, waarin het politieke en economische denken met het communicatievak gecombineerd zou worden. Inmiddels heeft het bureau 31 eigen kantoren in 15 landen en zo'n 850 adviseurs. Zo heeft Pleon sinds 1 januari nieuwe bureaus in 6 Oost-Europese landen in haar organisatie geïntegreerd.
Alex Schoep was in 1984 een van de oprichters van het Nederlandse Schoep & Van der Toorn / Brodeur dat - evenals de Duitse ECC-Group, waaraan Zimmermann 15 jaar leiding gaf - de basis vormde van de internationale Pleon-organisatie.
Zowel Alex Schoep als Rainer Zimmermann blijven aan de organisatie verbonden, waarbij beiden vooral op boardroomniveau adviesopdrachten uitvoeren. Daarnaast zal Alex Schoep zich in zijn rol als Chairman blijven richten op de verdergaande internationale ontwikkeling van de Pleon-organisatie.
Alex Schoep over de reden van deze managementwissel: "Pleon staat nu stevig op haar benen. Pleon is in 3 jaar tijd niet alleen in omvang het grootste Europese communicatieadviesbureau geworden, maar ook een echt en goed geïntegreerd Europees bureau met zeer sterke wortels in de verschillende landen. De internationale practice groups werken, en we winnen veel belangrijke internationale bedrijven als opdrachtgever, niet alleen in Europa, maar ook wereldwijd. De opbouwfase ligt nu achter ons. Wij laten de verdere uitbouwfase graag over aan een nieuwe generatie van leiders, die onder leiding van de nieuwe CEO Timo Sieg de ambitieuze groeidoelstellingen van Pleon willen waarmaken."
"Dankzij het werk en de investeringen van de afgelopen paar jaar staat Pleon als een huis. Zowel wat betreft de structuur van de organisatie als wat betreft de kwaliteit van mensen", aldus Timo Sieg. "Hierdoor kunnen we ons concentreren op het ontwikkelen van goede en effectieve communicatiecampagnes voor onze opdrachtgevers en daarmee het generen van verdere groei van het bureau in de belangrijkste Europese markten."
Tim de Boer, CEO van Pleon in Amsterdam voegt daaraan toe: "Ik ben erg blij dat Alex weer meer van zijn tijd beschikbaar kan stellen aan opdrachtgevers. Als een van Nederlands beste communicatieadviseurs is zijn unieke expertise schaars. Hij kan niet alleen bogen op 12 jaar internationale ervaring, maar ook op ervaring in een breed scala aan verschillende marketing en communicatiedisciplines. Daarnaast heeft hij groot inzicht in politieke en maatschappelijke processen en weet hij wat er in het internationale bedrijfsleven speelt.
De Europese board van Pleon zal naast Sieg en Schoep uit de volgende leden bestaan: Geoff Beattie (UK), Tim de Boer (Nederland), Anja Verheij (België), Pierre-Louis Morin (Frankrijk), Gianni Catalfamo (Italie), Markus Hilse (Practices), Detlev Samland (Public Affairs), Saskia Kreuzer (Centraal- en Oost-Europa), Markus Schindler (Oostenrijk), Alfred Köcher (Zwitserland), Jens Ravens (Financiën) en Frank Behrendt (Duitsland).
Een foto van Alex Schoep vindt u op de volgende locatie:
Over Pleon
Pleon (www.pleon.com) is een van de leidende communicatieadviesbureaus in Europa. Pleon - een afgeleide van het oud-Grieks voor 'meer' - ontwikkelt marketing en communicatiestrategieën voor zowel overheid als bedrijfsleven en voert deze uit, zowel op lokaal, Europees als wereldwijd niveau.
Met 850 medewerkers en 31 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Kroatië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Rusland, Spanje, Tsjechië en Zwitserland voert Pleon de ranglijst van Europese communicatiebureaus aan. Het bureau heeft specialisten op het gebied van pr, public affairs, corporate communications, marketing, change management, risk management en design. In de overige Europese landen en in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en Azië wordt Pleon vertegenwoordigd door sterke partners binnen het Brodeur/Pleon Worldwide-netwerk.
Pleon is onderdeel van BBDO Worldwide, dat op haar beurt deel uit maakt van Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC), (www.omnicomgroup.com), een van 's werelds grootste marketing and corporate communicatiebedrijven.
Contact bij vragen
Alex Schoep
Tel: 020 - 4874000
Mobiel: 06 - 53 39 00 05
email: alex.schoep@pleon.com
Tim de Boer
Tel: 020 - 4874000
Mobiel: 06 - 51 12 24 99
email: tim.deboer@pleon.com