Ingezonden persbericht


Verdient uw organisatie de Bouwkennis Marketing Jaarprijs?

Heeft uw organisatie het afgelopen jaar op originele en slimme manier de markt bewerkt? Schrijf u dan in voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs. Met de Bouwkennis Marketing Jaarprijs wordt beoogd marketing in de sector naar een hoger platform te trekken. Vorig jaar werd reeds bewezen dat er vele leuke en interessante voorbeelden zijn van geslaagde marketingactiviteiten die een inspiratie zijn voor vele bedrijven. Wilt u dit jaar meedingen naar deze prestigieuze prijs, stuur dan voor 1 juli uw inzending op.

De inzendingen voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs kunnen heel breed zijn. Zowel bedrijven uit de woon-, bouw-, vastgoed- als installatiewereld kunnen hun inzending toesturen. De inzendingen worden getoetst op de volgende criteria:
- toegevoegde waarde voor het bedrijf

- toegevoegde waarde voor de afnemer

- effect op het imago van het bedrijf

- effect op het imago van de sector

- succes(kans)

- originaliteit

- uitvoering

Jury

Ook dit jaar is er weer een prominente jury die uiteindelijk zal bepalen welke drie inzendingen worden genomineerd. De uiteindelijke winnaar wordt gekozen op de Bouwkennis Jaarbijeenkomst op 14 september 2006. Op deze bijeenkomst vellen de jury en de bezoekers het eindoordeel. In de jury van 2006 zitten: Jay Curry: Directeur Jay Curry Associates

Eric Koenen: Corporate Strategy & Innovation GTI

Karin van Willigen: Directeur Bouweconomie Bouwend Nederland

Geert Segers: Directeur Marketing Wienerberger

Han Joosten: Director Market Research Bouwfonds

Bernard Verburg: Algemeen Directeur Bouwmaat Nederland

Roland Sleutjes: Voorzitter Nima Bouwtoeleveranciers

Jan-Paul Schop: Directeur USP Marketing Consultancy

Marjet Rutten: Algemeen Directeur Bouwkennis

Inzendingen

Bedrijven die mee willen dingen naar deze prijs dienen op maximaal 1 A4 antwoord te geven op de volgende vragen:
- Welke organisatie en welk contactpersoon dient de inzending in?
- Wat houdt de marketingactiviteit in het kort in?
- Waarom zou deze inzending de prijs moeten winnen? Inzendingen kunnen onder vermelding van Bouwkennis Marketing Jaarprijs worden verstuurd naar info@bouwkennis.nl.

Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2005

Vorig jaar is AEP Home Products (leverancier van keukeninbouwapparatuur) uitgeroepen tot winnaar van de Bouwkennis Marketing Jaarprijs. Deze prijs kwam AEP toe voor het concept Service op Maat. Service op Maat biedt woningcorporaties en huurders extra service en inzichtelijke kosten. Met het concept Service op Maat stelt AEP corporaties in staat haar huurkeukens van inbouwapparaten te voorzien door het beheer van deze apparatuur over te nemen. Service op Maat beheert gedurende de volledige afschrijftermijn de apparatuur van de keuken. De wooncorporatie betaalt een vast bedrag per jaar, dat eenvoudig kan worden doorberekend in de huur. De kosten worden voor de corporatie vast in plaats van variabel. Bovendien kunnen consumenten met hun klachten rechtstreeks met de servicedienst bellen van AEP Home Products. Een technisch of economisch niet meer te repareren apparaat wordt door AEP Home Products vervangen zonder meerkosten en zonder beperkingen.

Het juryoordeel: AEP Home Products heeft met Service op Maat voor zichzelf een enorme marktpotentie blootgelegd (2,8 miljoen huishoudens uit de huurmarkt). De dienstverlening sluit nauw aan op de behoefte en problemen van corporaties. Bovendien speelt het in op de nieuwe regelgeving omtrent de Wet ZAV (Zelf Aangebrachte Voorzieningen). Door de professionele communicatie naar de markt was AEP Home Products in no time in staat 100 corporaties te interesseren voor dit concept. Bovendien kan de bestaande infrastructuur in de organisatie (bijvoorbeeld showrooms en servicedienst) beter worden benut. Al met al is Service op Maat van AEP Home Products een slim concept dat een verhoging van de omzet, een verhoging van het marktaandeel, een verbetering van de winstpositie en een positieve bijdrage aan het imago van AEP Home Products levert. Bovendien voorziet het concept in een aftersalesfunctie die zowel bewoner als corporatie ontzorgt en daarmee positief bijdraagt aan de klanttevredenheid (zowel bij de klanten van AEP Home Products (de woningcorporatie) als bij hun klanten (de huurders).

Bouwkennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, woon-, vastgoed- en installatiesector. De producten van Bouwkennis ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Voor meer informatie over Bouwkennis of om u in te schrijven voor de tweewekelijkse digitale nieuwsbrief, kijk op www.bouwkennis.nl.