29
30
31
/> Maart 2006

Na brons komt zilver!
Meerdere jaren achtereen ontving de Jong Intra de bronzen Award van Tourism Malaysia. Dit jaar echter heeft de Jong Intra in Berlijn, ten tijde van de ITB, van Tourism Malaysia de Silver Award voor de Touroperator Performance Nederland 2005 in ontvangst mogen nemen. Een kroon op een zeer succesvol jaar voor de bestemming Maleisië in het programma van de Jong Intra!
Sterke belangstelling voor ver bij de Jong Intra. Naast Maleisië staan ook de overige verre bestemmingen in het productaanbod van de Jong Intra Vakanties volop in de belangstelling. De programma's voor Zuid-Afrika, Thailand, Sri Lanka/Malediven/India, Australië/Nieuw Zeeland, China en niet in de laatste plaats de Aziatische Steden zijn zeer succesvol.
Winter 2005/6.
De programma's voor Australië/Nieuw Zeeland, Sri Lanka/Malediven/India en de Aziatische Steden kennen nog geen vergelijk met een vorig winterseizoen, maar de start is zeer veelbelovend. De winterboekingen voor de producten Zuid-Afrika, Thailand, Maleisië en China van de Jong Intra Vakanties laten een zeer sterke plus zien, welke oploopt tot wel 40% ten opzichte van het vorige winterseizoen. Het zeer uitgebreide aanbod aan reismogelijkheden biedt cliënten die voor het eerst een bepaalde bestemming bezoeken alle reisonderdelen, maar ook de repeaters zijn inmiddels vertrouwd met de kennis en kwaliteit van het verre reizen team van de Jong Intra. Naast de geheel georganiseerde reizen bieden de verschillende reisonderdelen ook alle mogelijkheden voor een droomreis.
Zomer 2006.
Voor het zomerseizoen 2006 plussen alle verre bestemmingen zeer sterk in het aantal passagiers en omzet. Australië/Nieuw Zeeland, China en Thailand zijn hierin zeer sterke uitblinkers bij de Jong Intra. Maar ook de boekingen voor Zuid-Afrika en Maleisië plussen. De groeipercentages zijn fors te noemen.
Veranderde strategie werpt eerste vruchten af!
De strategische verandering in met name het productportfolio, ingezet door de Jong Intra in mei 2005, werpt z'n vruchten af. De vier specialismen waar de onderneming bewust voor gekozen heeft (Excursie-en rondreizen, Steden, Verre Reizen en Wintersport/landenbrochures) worden uitstekend verkocht. De winter wordt, zoals het zich nu laat aanzien, met 10% meer omzet afgesloten en de zomer 2006 kent een, weliswaar bescheiden, omzetstijging van 1,7 procent.