Ingezonden persbericht
Easynet breidt MPLS-netwerk uit naar China
Easynet speelt in op opkomst lagelonenlanden en uitdagingen productiebedrijven
Amsterdam, 21 maart 2006 - Easynet, de pan-Europese telecomprovider met een eigen breedbandnetwerk, breidt zijn MPLS-netwerk uit naar China. Europese bedrijven kunnen hierdoor hun Chinese vestigingen en/of partners naadloos aansluiten op hun bedrijfsnetwerk en zo wereldwijd hun processen optimaliseren en productiekosten verlagen. Easynet speelt met deze uitbreiding in op de behoefte van Europese bedrijven om de kosten te verlagen door de productie van goederen naar China te verplaatsen. De uitbreiding is mogelijk door samenwerking met CPCNet Hong Kong, een strategische partner van Easynet.
David Rowe, CEO van Easynet, licht toe: "China biedt voor veel westerse bedrijven geweldige kansen, met name voor bedrijven in de productiesector. Veel van onze klanten in deze sector worden aangetrokken door de lage productiekosten in deze regio en vragen om geavanceerde netwerkoplossingen om de groei van hun ondernemingen te ondersteunen. Dankzij de samenwerking met CPCNet Hong Kong kunnen we onze klanten een veilige, betrouwbare en internationale end-to-end oplossing aanbieden."
Dat veel Europese productiebedrijven de overstap naar een geavanceerd IP-netwerk overwegen, blijkt ook uit een onlangs verschenen rapport van IDC Research in opdracht van Easynet. Volgens het IDC-rapport zal 38 procent van alle Europese productiebedrijven binnen een jaar overstappen van op Frame Relay en ATM gebaseerde bedrijfsnetwerken naar netwerken gebaseerd op IP. De belangrijkste behoeften waaraan Europese productiebedrijven via hun netwerk invulling willen geven zijn het wereldwijd kunnen opereren in snel veranderende omgevingen, het kunnen voldoen aan kwaliteitseisen in steeds complexer waardeketens en planning- en voorraadoptimalisatie. Voor deze netwerkeisen zijn Frame Relay en ATM verouderde technieken en daarnaast een dure oplossing. Een beveiligd MPLS-netwerk met zakelijke garanties biedt daarvoor wel de mogelijkheden en tegen lagere kosten dan ATM en Frame Relay. Zo'n 18 procent van de Europese productiebedrijven die nog geen IP VPN-dienst gebruiken, verwacht dit binnen een jaar te gebruiken.
Arjen Berendsen, algemeen directeur van Easynet Nederland: "Productiebedrijven zijn vaak geografisch verspreid. Ze hebben dan ook te maken met specifieke zakelijke uitdagingen. Om vóór te blijven op de concurrentie, kosten te beheersen en tegelijkertijd groei te realiseren, moeten ze extreem snel en flexibel kunnen inspelen op de markt. Het is duidelijk dat IP-netwerken hiervoor de basis bieden, die legacy-netwerken op basis van bijvoorbeeld Frame Relay en ATM niet hebben. Bovendien is samenwerking met een leverancier die ook een strategische businesspartner is, hiervoor essentieel."
Het IDC-onderzoek, getiteld 'IP in Manufacturing', werd uitgevoerd onder 660 bedrijven, waarvan 148 productiebedrijven. Het volledige onderzoeksrapport is te vinden op http://www.easynet.nl/whitepapers.
Easynet-klanten in de productiesector zijn onder andere: Ford Motor Company, Kohler Mira, Applied Biosystems, Bravilor Bonamat en Amefa (Apeldoornse messenfabriek).
Over Easynet
Easynet is een pan-Europese telecomprovider met een eigen breedbandnetwerk, die zich uitsluitend richt op de zakelijke markt. Als gedreven en pragmatische provider is Easynet erop gericht specifieke klantwensen te vertalen naar flexibele oplossingen. Easynet is opgericht in 1994 in Engeland en maakt onderdeel uit van British Sky Broadcasting. De internationale organisatie heeft vestigingen in acht landen in Europa (Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, België, Zwitserland en Nederland). Dankzij het uiterst moderne IP-netwerk, in Europa en China, en de expertise van meer dan 1.100 medewerkers is Easynet in staat op zowel nationale als Europese basis bedrijven te voorzien van diensten voor breedbanddatacommunicatie, telefonie, hosting en security. Easynet Nederland is gevestigd in Amsterdam en heeft 200 medewerkers.
Over IDC
IDC is één van 's werelds meest gerenommeerde marktanalyse- en adviesbureaus op het gebied van informatietechnologie en telecommunicatie. IDC analyseert en voorspelt technologische trends op basis waarvan zijn klanten gefundeerde strategische beslissingen kunnen nemen voor hun marketing- en bedrijfsstrategie. Meer dan 700 IDC-analisten in 43 landen verzorgen lokale en internationale expertise en inzicht in de verschillende technologiemarkten. Al 40 jaar vertrouwen directeuren en IT-managers op deze kennis van IDC om keuzes te maken, die bijdragen aan het succes van hun organisatie. IDC is een onderdeel van IDG, gespecialiseerd in technologiemedia, -onderzoek en -evenementen.
Ingezonden persbericht