Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
CHATTEN MET KLANTEN OOK SNEL RENDABEL VOOR MKB
ID Financiële Planning geeft financieel advies via chat
Amsterdam, 21 maart 2006 --- Financieel adviesbureau ID Financiële Planning vergroot haar omzet met de chat. Dat zegt directeur en mede-oprichter Remko Grijm. Het financiële adviesbureau heeft sinds februari een chatknop van LiveCom op haar site en heeft de investering er nu al uit.
ID Financiële Planning geeft financieel (totaal) advies aan voornamelijk particulieren. Met 56 werknemers en 7 werkplekken op kantoor is het een relatief kleine onderneming. Grijm las op internet dat grote bedrijven zoals Huis & Hypotheek en Wehkamp de chat gebruikten om te communiceren met hun klanten en zag meteen mogelijkheden voor een kleiner bureau als IDFP.
Met de chatsoftware van LiveCom kunnen bezoekers van de website zonder downloaden, met één klik op de chat-knop, de chat gebruiken om vragen te stellen over producten en diensten. Met de chat kunnen deze vragen op een laagdrempelige manier worden ondervangen en dit kan het verschil maken van een bezoeker naar een potentiële klant.
Dat dit werkt voor grote bedrijven met een callcenter waarbij meerdere agents beschikbaar zijn voor de chat, dat wist LiveCom natuurlijk al. En dit blijkt in de praktijk dus ook te werken voor een relatief klein kantoor als dat van Grijm. Sinds januari zijn er meerdere afspraken via chat tot stand gekomen en zijn er ondertussen ook nieuwe hypotheken mee afgesloten. De investering heeft zich daarmee nu al terugverdiend.
De vragen die IDFP krijgt via de chat variëren van eenvoudige, korte vragen, zoals waar bepaalde informatie op de site te vinden is, tot aan concrete adviesvragen en het maken van een afspraak. "Chat is voor ons niet alleen laagdrempelig en toegankelijk, maar het onderscheidt ons ook van onze concurrenten", zegt Grijm. "Onze bestaande relaties reageren er ook zeer enthousiast op."
"Eigenlijk kan elke organisatie, stichting of overheidsinstelling met een website, die in contact wil komen met haar doelgroep, baat hebben bij het inzetten van chat", zegt Floris van der Veen, oprichter en directeur van LiveCom. "Chat is allang niet meer alleen voorbehouden aan bedrijven met een groot callcenter."
Over LiveCom
LiveCom is Nederlands marktleider op het gebied van live (klant) communicatie. Sinds 2001 houdt LiveCom zich bezig met het ontwikkelen van innovatieve ASP oplossingen voor Support en Sales doeleinden op basis van interactieve chat. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam draagt LiveCom met de oplossingen LiveCom Support Chat en LiveCom Sales Chat bij aan een effectieve customer service en verhoging van de online verkopen van haar klanten.
De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke volledig web based user interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die door meer dan 99% van de internetgebruikers zonder plugins kan worden gebruikt. Daarnaast laten de LiveCom oplossingen zich naadloos integreren met reeds bestaande e-commerce en CRM toepassingen. Voor meer informatie, zie www.livecom.net
Voor meer informatie voor de pers
Margriet Luttikhuizen
Lubbers & De Jong
T: 020 421 0565
F: 020 638 8417
E: Margriet@l-dj.nl
Remko Grijm
ID Financiële Planning
T: 055 357 4357
E: Remko@idfp.nl