Persbericht
Maroni en Van Doorn vormen directie Ab Ovo Duitsland
Capelle a/d IJssel, 21 maart 2006 - De onlangs in Bonn geopende vestiging van IT-dienstverlener Ab Ovo zal worden geleid door de Duitser Dirk Maroni en de Nederlander Ronald van Doorn.
Ab Ovo heeft ambitieuze plannen in de Duitse markt. Naast de bestaande Duitse klanten, waaronder Deutsche Bahn, televisiezender ZDF en luchtverkeersleider DFS, wil Ab Ovo haar klantenportfolio in Duitsland de komende tijd fors gaan uitbreiden. Een eigen kantoor is daarbij een eerste stap.
Dirk Maroni (37) wordt in de functie van 'Geschäftsführer' verantwoordelijk voor de bestaande Duitse klantenportfolio en de uitbreiding daarvan. Hij is afkomstig van CONET, een Duits IT service en consultancy bedrijf, waar hij zes jaar werkzaam is geweest als senior consultant en verantwoordelijk was voor het Supply Chain Management Competence Center. Daarvoor werkte hij als onderzoeksassistent bij de vakgroep Productiemanagement voor de Universiteit van Siegen.
Ronald van Doorn (44), die jarenlang voor Nedlloyd werkte, werkt inmiddels zeven jaar bij Ab Ovo. Begonnen als senior consultant en doorgegroeid naar Business Unit Manager Travel, Transport & Logistics, zal hij nu vanuit Nederland mede verantwoordelijkheid dragen voor de Duitse vestiging. "Het is een uitdaging om intensiever over de grens te gaan ondernemen. Met Dirk Maroni aan onze zijde hebben wij vertrouwen in een succesvolle verdere groei van Ab Ovo Duitsland", aldus Van Doorn.
Over Ab Ovo
Ab Ovo is een snel groeiende en onafhankelijke ICT-dienstverlener met krachtige proposities door een combinatie van kennis van ICT, diepgaande managementervaring en kennis van bedrijfsprocessen. Al jaren is de onderneming een belangrijke leverancier van adviesdiensten, projectmanagement, interim management en specifieke ICT-oplossingen in de sector Transport & Logistiek in heel Noord-west Europa. De laatste jaren bewijst Ab Ovo zich ook buiten deze sector bij een sterk groeiend aantal industriële ondernemingen, financiële instellingen en diverse overheden. De ICT-dienstverlener ontleent haar naam aan de Latijnse uitdrukking 'Ab ovo usque ad mala' die de Romeinen gebruikten om aan te geven dat de maaltijd compleet was. Van begin tot eind, ofwel van het voorafje (ei) tot het nagerecht (de appel). Dat is wat Ab Ovo nastreeft vanaf het begin bij projecten betrokken zijn en deze tot een goed einde brengen. Niet voor niets voert de onderneming als motto het ambitieuze adagium "Bij ons lukt het wèl". Tot de klanten behoren bedrijven en overheden zoals bijvoorbeeld KLM, Schiphol, Ministerie van VROM, Ministerie van BZK, Achmea, Hogeschool INHOLLAND en enkele Europese spoorwegmaatschappijen. Zie voor meer informatie
Meer informatie voor de pers:
Ab Ovo Nederland
Willem Jan Groenewoud
Chairman of the Board
Tel: +31 (0)10 286 15 33
E-mail:
Lubbers & de Jong PR
Maartje van Oeveren
Tel: +31 (0)20 421 05 65
E-mail: