Published: 08:15 20.03.2006 GMT+1 /Source: DSM N.V. /AEX: DSM /ISIN:
DSM Desotech verkoopt beeldschermcoatingactiviteiten aan JSR Corporation
DSM Desotech Inc., een dochteronderneming van Koninklijke DSM N.V., en JSR Corporation hebben vandaag bekendgemaakt dat zij de definitieve contracten hebben ondertekend waardoor JSR eigenaar wordt van de beeldschermcoatingactiviteiten waarin de beide ondernemingen hebben samengewerkt als onderdeel van hun joint venture Japan Fine Coatings Co., Ltd.
JSR zal van DSM Desotech de technologie en de businessposities buiten Japan op het gebied van beeldschermcoatings overnemen. De acquisitie omvat geen fysieke activa. Beide partijen zijn overeengekomen de transactieprijs die JSR betaalt aan DSM niet openbaar te maken. De datum waarop de transactie van kracht wordt is 1 april 2006. De boekwinst van deze transactie voor DSM bedraagt ongeveer EUR 10 miljoen na belasting, en zal door DSM gerapporteerd worden in de resultaten voor het tweede kwartaal van 2006.
De beeldschermcoatingactiviteiten omvatten coatings die worden gebruikt bij de productie van platte beeldschermen en die een beschermende, antireflecterende of soortgelijke functie hebben. JSR krijgt wereldwijde octrooien en businessrechten in handen die op deze activiteiten betrekking hebben, alsmede de daaraan gerelateerde technologieën.
DSM Desotech
DSM Desotech is wereldleider op het gebied van de ontwikkeling en vervaardiging van hoogwaardige UV-uithardbare materialen voor een verscheidenheid aan hoogwaardige industrieën. In het telecommunicatiesegment is DSM Desotech 's werelds belangrijkste leverancier van beschermende coatings, inkten en matrixmaterialen die worden gebruikt bij de productie van optische glasvezels en optische kabels. DSM Desotech is een businessunit binnen het cluster Performance Materials van DSM. DSM Desotech heeft onderzoeks- en productielocaties in de Verenigde Staten, Nederland, China en Japan. Voor meer informatie over het bedrijf zie
DSM
DSM is wereldwijd actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën. De onderneming ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve producten en diensten die bijdragen aan de kwaliteit van het leven. DSM-producten worden gebruikt in een breed scala van eindmarkten en toepassingen, zoals voedings- en gezondheidsproducten voor mens en dier, cosmetica, geneesmiddelen, auto's en andere transportmiddelen, coatings, producten voor de bouw en elektrotechnische en elektronica-producten. DSM's strategie, genaamd Vision 2010 - Building on Strengths, is gericht op winstgevende en innovatieve groei van de specialty-activiteiten van de onderneming. De pijlers van deze strategie zijn marktgedreven groei, innovatie en uitbreiding in opkomende economieën. DSM heeft een jaaromzet van ruim EUR 8 miljard en biedt werk aan zo'n 22.000 mensen wereldwijd. DSM behoort met veel van zijn activiteiten tot de wereldtop. De onderneming heeft vestigingen in Europa, Azië, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Het hoofdkantoor is gevestigd in Nederland. Meer informatie over DSM is te vinden op
DSM