Netdirect
Netdirect versterkt haar marktpositie door samenwerking
met EuroClix
Nog meer bereik voor de online proefabonnementenwerving
Utrecht, 20 maart 2006 - Netdirect en EuroClix bundelen hun krachten
met een samenwerking op het gebied van de werving van
proefabonnementen. Volgens Marcel Kuiper, Directeur van Netdirect,
wordt hiermee een nog groter bereik gerealiseerd voor de online
werving van proefabonnees.
Voorheen had EuroClix altijd rechtstreeks contact met de uitgevers
over campagnes. Na een uitgebreide test heeft EuroClix de toegevoegde
waarde van ons bedrijf ontdekt. In de eerste plaats fungeert Netdirect
nu als één aanspreekpunt voor alle klanten. De tweede kracht van
Netdirect is het totale aanbod van proefabonnementen dat wij kunnen
bieden. Daar kan EuroClix vanaf nu ook gebruik van maken, vertelt
Marcel Kuiper. EuroClix beschouwt het als een groot voordeel dat,
dankzij de samenwerking, de exclusieve aanbiedingen van uitgevers via
Netdirect nu toch door hen ingezet kunnen worden. Eerder was het voor
ons niet mogelijk om zulke aanbiedingen aan EuroClix te verbinden,
aldus Bart Pluis, General Manager EuroClix. Bovendien neemt Netdirect
ons veel werk uit handen waardoor we onze organisatie slank houden.
Kuiper besluit: Met een gegarandeerd volume versterken we allebei onze
marktpositie. Dat was ons uitgangspunt voor het afsluiten van deze
overeenkomst.
De werving van proefabonnementen steeds vaker online
Netdirect introduceerde acht jaar geleden online abonneewerving voor
uitgevers op basis van No Cure No Pay. Hiervoor maakt Netdirect
gebruik van haar uitgebreide sitepartner netwerk van ruim 2000
websites. Inmiddels werft Netdirect proefabonnees voor meer dan 200
titels van grote uitgeverijen waaronder PCM Uitgevers, Sanoma
Uitgevers en Weekbladpers Tijdschriften. Kuiper: Netdirect heeft
altijd gestreefd naar intensievere samenwerkingsvormen omdat we door
het vergroten van ons bereik nog beter de markt kunnen bewerken.
Wanneer wij in staat
zijn een groter bereik voor onze klanten te realiseren leidt dit
uiteindelijk tot een hogere oplage voor die uitgever. En dat is waar
het om draait. In deze tijd van dalende oplages van kranten en
tijdschriften neemt het belang van de werving van proefabonnees toe.
Online marketing - de consument kiest zelf wanneer én of hij de
informatie tot zich neemt - is dan een veel prettiger, en voor de
uitgever goedkoper, instrument dan bijvoorbeeld telemarketing of
televisie.
Over Netdirect B.V.
Netdirect B.V., opgericht in 1997, is onderdeel van de Online
Marketing Group en met meer dan 500 campagnes en een netwerk van 2000
aangesloten websites, toonaangevend op het gebied van online
advertising. Het bedrijf is gespecialiseerd in het verhogen van de
bezoekersaantallen op de websites van haar opdrachtgevers en het
genereren van salesleads, offerte-aanvragen en proefabonnementen.
Netdirect bereikt door het vertonen van bijna 500 miljoen bannerviews
per maand vrijwel iedere internettende Nederlander. Hierdoor is
Netdirect zeer goed in staat direct response campagnes effectief uit
te voeren en full service te bieden. Netdirect voert online campagnes
uit voor bedrijven als Renault Nederland, OHRA, Reed Business
Information en De Telegraaf. Netdirect is gevestigd in Utrecht en
heeft vijftien medewerkers in dienst.
www.netdirect.nl
Over EuroClix B.V.
EuroClix B.V. is een Nederlands bedrijf dat in september 1999 een
online spaarprogramma in Nederland heeft geïntroduceerd. Het
EuroClix-programma wordt gesteund door toonaangevende bedrijven die
als sponsors c.q. adverteerders optreden, relevante informatie bieden
en deelnemers van het programma in staat stellen om punten te sparen
en deze in te wisselen voor euro's. Op deze manier biedt EuroClix haar
leden interessante informatie die nauw aansluit op de door de leden
aangegeven interessegebieden. EuroClix B.V. heeft dertien medewerkers
in dienst en is gevestigd in Amsterdam.
http://www.euroclix.nl/
© Netdirect BV 1997 - Copyright 2006
Zonnebaan 45, 3542 EB Utrecht | Tel: 030-2426156, Fax: 030-2482267,
informatie@netdirect.nl