Zwitserleven start nieuwe commercials
Zwitserleven
Amstelveen, 20 maart 2006 - Pensioenverzekeraar Zwitserleven is een nieuwe serie
commercials gestart rond het thema Zwitserleven Gevoel. Centraal in de commercials staat
Chris Zegers. Met de keuze voor Chris Zegers geeft Zwitserleven invulling aan een nieuwe
communicatiestrategie.
Waar de afgelopen tien jaar de beleving van Het Zwitserleven Gevoel centraal stond in de
spotjes, is de nieuwe strategie erop gericht om mensen duidelijk te maken dat ze vroeg
moeten beginnen om later een goed pensioen te hebben. Dit is noodzakelijk omdat het
pensioenstelsel de afgelopen jaren is versoberd. Als gevolg hiervan wordt de burger zelf
meer verantwoordelijk voor het regelen van een goed pensioen. In de nieuwe commercials
maakt Zwitserleven duidelijk dat Het Zwitserleven Gevoel nog steeds haalbaar is als men
maar bijtijds begint om er geld voor te reserveren. Mensen worden in de commercials
rechtstreeks opgeroepen in actie te komen.
Aan de hand van situaties in andere culturen en landen trekt Chris Zegers de parallel met
pensioen in Nederland. De nieuwe serie commercials is opgenomen op Moorea (Frans
Polynesië) en in Tibet.
Over de opnamen is vanaf 20 maart 2006 een website geopend met het adres
Zwitserleven-chriszegers.nl. Hierop zijn de commercials (making of beelden), foto's en
teksten te bekijken.
Profiel Zwitserleven
Zwitserleven heeft als missie om elke Nederlander Het Zwitserleven Gevoel te geven: mensen
in staat te stellen om financieel onbezorgd van later te kunnen genieten. De
levensverzekeraar, gevestigd in Amstelveen, bestaat in Nederland al sinds 1901 en heeft
ongeveer 750 medewerkers in dienst. Zwitserleven is de Nederlandse vestiging van het
Swiss Life Concern, een internationale pensioenverzekeraar. Het concern beschikt over een
wereldwijde netwerkstructuur waardoor Swiss Life, en dus ook Zwitserleven, internationale
ondernemingen kan ondersteunen.