Gemeente Harderwijk


Gemeente Harderwijk breidt dienstverlening uit op internet

Binnenkort - naar verwachting medio april - zal het Digitaal Loket van gemeente Harderwijk worden uitgebreid met twee online diensten; namelijk het aanvragen van een uittreksel uit het GBA (nodig voor examens, rijbewijzen, huwelijken, etc) en het doorgeven van uw verhuizing binnen de gemeente.

U kunt het digitaal loket vergelijken met de `echte' balies in het stadswinkel. Alleen bent u door dit digitale loket niet gebonden aan de openingstijden van de stadswinkel en kunt u dus 24 uur per dag informatie vinden en/of diensten afnemen van de gemeente Harderwijk.

Kort gezegd; u hoeft de deur niet meer uit om gebruik te maken van deze producten en diensten. In de loop der tijd zal dit digitaal loket steeds verder worden uitgebreid met meer producten en diensten. Wellicht hoeft u in de toekomst helemaal niet meer af te reizen naar de stadswinkel, en kunt u alles met uw gemeente via het internet regelen!

DigiD: Zo gezegd, zo ge-digidaan Om gebruik te maken van de twee nieuwe digitale diensten heeft u een DigiD nodig. DigiD is een gemeenschappelijk systeem voor de overheid, waarmee ze de identiteit van haar burgers kan verifiëren op internet. Gemeente Harderwijk kan zo zien dat u bent, wie u zegt dat u bent. Om nu alvast uw DigiD-gebruikersnaam met wachtwoord aan te vragen, ga naar www.digid.nl. U krijgt dan de gegevens thuisgestuurd met de post.