Gemeente Harderwijk
Gemeente Harderwijk breidt dienstverlening uit op internet
Binnenkort - naar verwachting medio april - zal het Digitaal Loket van
gemeente Harderwijk worden uitgebreid met twee online diensten;
namelijk het aanvragen van een uittreksel uit het GBA (nodig voor
examens, rijbewijzen, huwelijken, etc) en het doorgeven van uw
verhuizing binnen de gemeente.
U kunt het digitaal loket vergelijken met de `echte' balies in het
stadswinkel. Alleen bent u door dit digitale loket niet gebonden aan
de openingstijden van de stadswinkel en kunt u dus 24 uur per dag
informatie vinden en/of diensten afnemen van de gemeente Harderwijk.
Kort gezegd; u hoeft de deur niet meer uit om gebruik te maken van
deze producten en diensten. In de loop der tijd zal dit digitaal loket
steeds verder worden uitgebreid met meer producten en diensten.
Wellicht hoeft u in de toekomst helemaal niet meer af te reizen naar
de stadswinkel, en kunt u alles met uw gemeente via het internet
regelen!
DigiD: Zo gezegd, zo ge-digidaan
Om gebruik te maken van de twee nieuwe digitale diensten heeft u een
DigiD nodig. DigiD is een gemeenschappelijk systeem voor de overheid,
waarmee ze de identiteit van haar burgers kan verifiëren op internet.
Gemeente Harderwijk kan zo zien dat u bent, wie u zegt dat u bent. Om
nu alvast uw DigiD-gebruikersnaam met wachtwoord aan te vragen, ga
naar www.digid.nl. U krijgt dan de gegevens thuisgestuurd met de post.