Julia Janßen wint prijs voor beste internationale scriptie
Julia Janßen, oud-student van Fontys Internationale Hogeschool
Economie, heeft de eerste Internationale Campusprijs Venlo gewonnen.
Zij ontving de prijs, een weekend in een Europese stad naar keuze,
zaterdag tijdens de open dag van Fontys Hogescholen in Venlo. Met deze
prijs wil Fontys Venlo jaarlijks de afstudeerder met de beste
internationale scriptie belonen.
Julia studeerde in 2005 af bij Henkel, een bedrijf in was- en
reinigingsmiddelen. Voor dit bedrijf maakte zij een analyse van de
afzetmarkt in Duitsland, Nederland en Frankrijk. Daarbij koppelde ze
algemene marketingbegrippen en -principes aan de mogelijkheden die
Henkel heeft bij het in de markt zetten van producten. Daarbij keek
zij ook naar juridische aspecten. Dat leidde tot een duidelijk advies
voor de Duitse situatie.
De jury roemt Julia om haar heldere beschrijving die ook goed te
volgen is door mensen zonder verstand van marketing. In het
juryrapport staat verder: `De reflectie op de internationale aspecten
is uitstekend. Julia is hiermee een schoolvoorbeeld van wat de
directeuren van de campus voor ogen staat als ze het hebben over het
internationale karakter van de opleidingen in Venlo. De opdrachtgever
kan heel blij zijn met het advies.'
Alle andere genomineerden werden door de jury beloond met een
abonnement van een half jaar op Newsweek. Dit waren: Britta Pillen,
Denise Eser, George Beute, Stefanie Bormann en Katrin Achterfeldt. De
jury bestond uit: Jos Cornelissen, hoofd International Office Fontys
(voorzitter), Frank Bots, directeur Fontys Hogeschool Bedrijfskunde en
Logistiek, Jo Grouls, directeur Fontys Internationale Hogeschool
Economie en Henk van den Heuvel, directeur Fontys Technische
Hogeschool Venlo.