Algemene Vereniging Van Beroepsjournalisten in België



Het Laatste Nieuws populairste krantenmerk

Uit de resultaten van de derde Nationale Merkencompetitie blijkt dat de krant Het Laatste Nieuws hoogst scoort in de categorie beste krantenmerk. De merkencompetitie peilde bij ruim 32.000 Belgische surfers naar de populariteit van verschillende merken. Het Laatste Nieuws scoort met 32 procent dubbel zo goed als de tweede, Het Nieuwsblad. De Standaard volgt op drie.

Eén behoudt in de categorie televisie de leiderspositie. VTM springt over Canvas naar de tweede plaats. Vitaya en VijfTV ligt vooral goed in de markt bij vrouwen. Q-Music stijgt naar 34,5 procent in de categorie radio. Op een tweede plek volgt Studio Brussel, Radio Donno staat op drie. In 2004 kwam Donna nog als sterkste radiozender uit de bus. 4FM volgt op de vierde plek. Bij de weekbladen domineert Humo met 25,7 procent, P-magazine komt ver achter op een tweede plek.

In Wallonië is NRJ de populairste radio, gevolgd door Radio Contact. De krant Le Soir valt er meest in de smaak, La Dernière Heure kon 25,3 van de respondenten bekoren. RTL TVI verovert 44,9 van de Waalse tv-harten, La Une pakt in die categorie de tweede plaats. (foto: Bert Van Den Broucke, Photo News)