Algemene Vereniging Van Beroepsjournalisten in België
Het Laatste Nieuws populairste krantenmerk
Uit de resultaten van de derde Nationale
Merkencompetitie blijkt dat de krant Het Laatste Nieuws hoogst scoort
in de categorie beste krantenmerk. De merkencompetitie peilde bij ruim
32.000 Belgische surfers naar de populariteit van verschillende
merken. Het Laatste Nieuws scoort met 32 procent dubbel zo goed als de
tweede, Het Nieuwsblad. De Standaard volgt op drie.
Eén behoudt in de categorie televisie de leiderspositie. VTM springt
over Canvas naar de tweede plaats. Vitaya en VijfTV ligt vooral goed
in de markt bij vrouwen. Q-Music stijgt naar 34,5 procent in de
categorie radio. Op een tweede plek volgt Studio Brussel, Radio Donno
staat op drie. In 2004 kwam Donna nog als sterkste radiozender uit de
bus. 4FM volgt op de vierde plek. Bij de weekbladen domineert Humo met
25,7 procent, P-magazine komt ver achter op een tweede plek.
In Wallonië is NRJ de populairste radio, gevolgd door Radio Contact.
De krant Le Soir valt er meest in de smaak, La Dernière Heure kon 25,3
van de respondenten bekoren. RTL TVI verovert 44,9 van de Waalse
tv-harten, La Une pakt in die categorie de tweede plaats. (foto: Bert
Van Den Broucke, Photo News)