Mijlpaal 1.000.000ste Mazda6 bereikt in recordtijd
(3/17/2006)
Mazda Motor Corporation maakte vandaag bekend dat bij de wereldwijde
productie van de Mazda6 het één miljoenste exemplaar is bereikt. De
mijlpaal werd behaald vier jaar en één maand na de start van de
productie in februari 2002 in de Hofu No. 2 productie-unit van Mazda
in Hiroshima. Daarmee heeft de Mazda6, die in Japan onder de naam
Atenza wordt verkocht, een nieuw record gevestigd: nog niet eerder
werd bij Mazda dit productieaantal in zoân korte tijd behaald.
In oktober 2002 startte de productie van de Mazda6 in Noord Amerika in
de AutoAlliance International (AAI), een joint venture
productiefaciliteit met de Ford Motor Company in Michigan. Daarnaast
werd de productie voortgezet in de Hofu No. 2 faciliteit in het westen
van Japan. Bovendien werd de Mazda6 ook nog eens vanaf januari 2006
geproduceerd in de FAW Car Co. Ltd. (FCC) in de Jilin Province in
China, waarmee de cruciale rol van dit model in de wereldwijde
productie van Mazda nog eens werd bevestigd.
De Mazda6/Atenza was het eerste voorbeeld van de nieuwe generatie
Zoom-Zoom modellen van Mazda, een nieuwe marketingfilosofie die
sindsdien in elke nieuwe Mazda werd doorgevoerd. De wereldwijde
verkoop van de Mazda6 begon in 2002. Het model was vanaf de start
leverbaar in drie carrosserievarianten, de Sedan, de Sport (de
hatchback versie) en de SportBreak (de stationcar versie) en was het
toonbeeld van een zeer geslaagde mix van sportieve styling,
uitstekende rijeigenschappen en een hoog niveau van kwaliteit en
comfort. Het grote gebruiksgemak, het ruime interieur en de
uitstraling van gedegen vakmanschap bleken al snel enorm populair bij
vele gebruikers en experts.
Mede daardoor won de Mazda6 tot nu toe wereldwijd 110 verschillende
awards, waaronder de prestigieuze âRJC Car of the Year Award 2003â in
Japan. Ook werd het model tweede bij de Europese verkiezing tot âAuto
van het Jaar 2003â. Tot op de dag van vandaag krijgt de Mazda6 nog
steeds alle bewondering en waardering van zowel media als klanten over
de hele wereld.
âWe zijn bijzonder verheugd dat de productie van de Mazda6 de één
miljoen heeft bereikt en dan ook nog eens in zoân korte periode en
binnen een sterke concurrerende marktâ aldus Hisakazu Imaki, President
en CEO van Mazda Motor Corporation in Japan. âDe één miljoenste
Mazda6 is een positief bewijs van het feit dat de klanten onze
modellen op prijs stellen. En Mazda is van plan deze Zoom-Zoom
producten, die onze klanten vrolijk en enthousiast maken en hun
verwachtingen overtreffen, te blijven makenâ.
Het in Hiroshima gevestigde Mazda-concern gaf de Mazda6 lijn in juni
van het vorig jaar een forse injectie met de lancering van de
Mazda6/Atenza Facelift. Meer recentelijk werd dat gevolgd door de
introductie van de topversie, de uiterst krachtige en snelle Mazda6
MPS (in Japan MazdaSpeed Atenza en in Noord-Amerika MazdaSpeed6
genaamd). Deze aanvullingen zorgen ervoor dat Mazda de liefhebbers van
sportief rijden aan zich blijft binden.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai