Gemeente Almelo
Nieuw contract voor Regiotaxi Twente in Almelo
Nieuw contract voor Regiotaxi Twente in Almelo
Vanaf 1 april 2006 sluit de gemeente Almelo een nieuw contract met de
Regiotaxi Twente. Regiotaxi Twente is een vorm van openbaar vervoer en
gaat van deur tot deur. Met dit nieuwe contract streven Regio Twente
en de gemeente Almelo er naar om de kwaliteit van Regiotaxi Twente
verder te verbeteren. Het aanvragen van ritten en rit-informatie gaat
vanaf 1 april via één nieuw telefoonnummer: 0900-1814. Dit nummer
geldt voor geheel Twente. Tot 1 april blijft het huidige nummer
(0900-1485) geldig voor Almelo, Borne en Enschede.
Om goed en betrouwbaar vervoer aan te bieden is het belangrijk dat de
gebruikers op de hoogte zijn van de geldende regels van de Regiotaxi.
De belangrijkste voorwaarden zijn:
* Van alle gebruikers in de taxi wordt correct gedrag verwacht;
* Vraag op tijd een rit aan, minimaal 1 uur voor de gewenste
vertrektijd;
* Zorg dat u op de afgesproken tijd klaar staat om te vertrekken.
Mensen die in een wooncomplex wonen moeten op tijd in de centrale
toegangshal staan. U kunt eventueel gebruik maken van de
terugbelservice, zodat u gebeld wordt wanneer de taxi bijna bij uw
adres is;
* Plan de taxirit ruim in, de taxi kan omrijden als meerdere
personen tegelijk worden vervoerd;
* Reken de rit af bij de chauffeur met contant (en bij voorkeur) met
gepast geld;
Voor personen die gebruik maken van de vervoerpas geldt tevens:
* Neem vanaf 1 april uw nieuwe vervoerpas mee als u gebruik maakt
van Regiotaxi Twente, anders kunt u niet tegen het voordelige
tarief reizen.
* Hebt u een indicatie "vervoer met medisch noodzakelijke
begeleiding dan wordt u niet vervoerd zonder een begeleider.
Niet tevreden?
Wanneer u niet tevreden bent over de manier van aanmelden van een rit
of het vervoer, verzoeken wij u dit te melden op een klachtenformulier
die in alle taxi's aanwezig zijn. U kunt ook bellen met 0900 - 2929
000 (lokaal tarief). Uw klacht wordt door een onafhankelijke dienst
opgenomen. Het is handig om uw vervoersbewijs bij de hand te hebben
bij het melden van klachten.