Gemeente Almelo

Nieuw contract voor Regiotaxi Twente in Almelo

Nieuw contract voor Regiotaxi Twente in Almelo
Vanaf 1 april 2006 sluit de gemeente Almelo een nieuw contract met de Regiotaxi Twente. Regiotaxi Twente is een vorm van openbaar vervoer en gaat van deur tot deur. Met dit nieuwe contract streven Regio Twente en de gemeente Almelo er naar om de kwaliteit van Regiotaxi Twente verder te verbeteren. Het aanvragen van ritten en rit-informatie gaat vanaf 1 april via één nieuw telefoonnummer: 0900-1814. Dit nummer geldt voor geheel Twente. Tot 1 april blijft het huidige nummer (0900-1485) geldig voor Almelo, Borne en Enschede.

Om goed en betrouwbaar vervoer aan te bieden is het belangrijk dat de gebruikers op de hoogte zijn van de geldende regels van de Regiotaxi. De belangrijkste voorwaarden zijn:

* Van alle gebruikers in de taxi wordt correct gedrag verwacht;
* Vraag op tijd een rit aan, minimaal 1 uur voor de gewenste vertrektijd;

* Zorg dat u op de afgesproken tijd klaar staat om te vertrekken. Mensen die in een wooncomplex wonen moeten op tijd in de centrale toegangshal staan. U kunt eventueel gebruik maken van de terugbelservice, zodat u gebeld wordt wanneer de taxi bijna bij uw adres is;

* Plan de taxirit ruim in, de taxi kan omrijden als meerdere personen tegelijk worden vervoerd;

* Reken de rit af bij de chauffeur met contant (en bij voorkeur) met gepast geld;

Voor personen die gebruik maken van de vervoerpas geldt tevens:
* Neem vanaf 1 april uw nieuwe vervoerpas mee als u gebruik maakt van Regiotaxi Twente, anders kunt u niet tegen het voordelige tarief reizen.

* Hebt u een indicatie "vervoer met medisch noodzakelijke begeleiding dan wordt u niet vervoerd zonder een begeleider.

Niet tevreden?
Wanneer u niet tevreden bent over de manier van aanmelden van een rit of het vervoer, verzoeken wij u dit te melden op een klachtenformulier die in alle taxi's aanwezig zijn. U kunt ook bellen met 0900 - 2929 000 (lokaal tarief). Uw klacht wordt door een onafhankelijke dienst opgenomen. Het is handig om uw vervoersbewijs bij de hand te hebben bij het melden van klachten.