Lancering eerste mannenblad voor vrouwen: Salomé.
Mediasoda
Lancering eerste mannenblad voor vrouwen: Salomé.
Amsterdam (15 maart 2006) - Vandaag ligt de eerste editie van een nieuwe damesglossy in de
schappen: Salomé. Salomé is een tweemaandelijkse uitgave voor sterke,
selfmade vrouwen die meer willen weten over zaken, geld, kunst, genieten en schoonheid:
de vijf pijlers van Salomé. Deze glossy vertelt de lezeressen niet hoe ze hun
paastafel moeten dekken, maar wel over zaken doen, beleggingen en geeft hen onder meer
achtergrondinformatie over beeldende kunst. Stoere onderwerpen, met andere woorden, die
op een vrouwelijke manier worden behandeld - niet saai en zeker niet al te serieus.
Bij een gloednieuwe glossy hoort een gloednieuwe hoofdredacteur: Helen Johnson. Zij heeft
gewerkt als freelance journalist en bladenmaker voor tijdschriften als De Journalist,
Ondernemen!, Columbus, esta en Esquire. Tijdens haar werkzaamheden als freelance
journalist legde zij zich steeds vaker toe op de ontwikkeling van rubrieksconcepten,
hetgeen in een aantal gevallen leidde tot betrokkenheid bij de oprichting van nieuwe
bladen. Op soortgelijke wijze ontmoette ze Sally Daftari, met wie ze het concept van
Salomé leven inblies.
Sally Daftari, zakenvrouw en managing director van uitgever MediaSoda, is de
initiatiefneemster van Salomé: "Ik wil meer lezen dan alleen over shoppen, ik wil
ook lezen over zaken doen en geld, maar niet op een saaie, droge manier. Het is me een
raadsel waarom vrouwenbladen hier zo weinig over schrijven." Daarmee was het concept
achter Salomé geboren.
Helen Johnson gelooft in dat concept. "Nederland mag dan wel een 'vol bladenland' zijn, er
is altijd ruimte voor nieuwe initiatieven als deze aan een behoefte voldoen. Er blijkt
behoefte aan een blad als Salomé - een blad dat pijlers als zaken en geld
combineert met kunst en lifestyle - voor selfmade vròuwen. Eigenlijk een wonder
dat het er nog niet was."
Salomé verschijnt zes keer per jaar. Prijs per los nummer 4,95 euro
Noot voor de redactie/