Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Optimale inzet van SOA-/SIP-strategie met nieuwe Avaya-oplossingen voor Intelligent Communications
Efficiënt gebruik van verschillende standaarden, applicaties en hardware binnen convergente netwerken
TER PUBLICATIE: 15 maart 2006
Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt, ondersteunt haar Service-Oriented Architecture- (SOA) en Session Initiation Protocol-strategie (SIP) met verschillende nieuwe producten en diensten. Ten eerste komt Avaya met een nieuwe versie van SIP Enablement Services. Hiermee implementeren bedrijven eenvoudig netwerken die een groot aantal SIP-eindpunten van verschillende leveranciers ondersteunen. Ondernemingen kunnen hierdoor aanzienlijke kostenbesparingen realiseren. Daarnaast komt er een nieuwe versie uit van Application Enablement Services. Dit is een veilige, betrouwbare omgeving voor de ontwikkeling van applicaties op basis van webservices. Ten slotte introduceert Avaya een nieuwe Software and Custom Application Practice als onderdeel van Avaya Global Services. Hiermee is software voor specialistische integraties te ontwikkelen, waardoor bedrijven makkelijker kunnen overgaan op webservices en SOA.
Door de inzet van een SOA en SIP kunnen bedrijven efficiënter omgaan met verschillende standaarden, applicaties en hardware die deel uitmaken van convergente netwerken. Met een SOA is software op te delen in verschillende componenten en opnieuw te ordenen. SIP is een standaard voor gestroomlijnde integratie van nieuwe applicaties. Deze standaard stelt bedrijven in staat het potentieel van op aanwezigheid gebaseerde applicaties volledig te benutten. Met het nieuwe aanbod van Avaya kunnen bedrijven complexe software omzetten in flexibele, herbruikbare componenten of applets. Hierdoor zijn alle applicaties te integreren in een SOA-raamwerk. Zo voeren ondernemingen hun activiteiten efficiënter en effectiever uit en verhogen ze hun productiviteit.
"Ondernemingen kunnen veel winst behalen door kritisch te kijken naar hun bedrijfsprocessen", zegt Don Peterson, voorzitter en CEO van Avaya. "Tal van deze processen zijn te optimaliseren op basis van communicatie. Avaya kiest voor open standaarden om bedrijven in staat te stellen hun communicatie- en bedrijfsprocessen precies af te stemmen op hun behoeften. Hierdoor kunnen ze hun serviceniveau en hun productiviteit gericht verhogen."
Met de introductie van de nieuwe producten en diensten op het vlak van SOA en SIP zet Avaya een nieuwe stap op het vlak van Intelligent Communications. Onderlinge samenwerking van producten, productiviteit, continuïteit, veiligheid en compliance zorgen voor een soepele migratie naar nieuwe SIP-mogelijkheden en webservices. Bedrijven die communicatie integreren in hun bedrijfsprocessen verminderen de complexiteit die verschillende platformen met zich meebrengen, realiseren aanzienlijke kostenbesparingen en verbeteren de samenwerking en productiviteit. Deze bedrijven kunnen verschillende communicatiemiddelen ontwikkelen voor hun medewerkers op basis van spraak, tekst en video. Door deze middelen volledig af te stemmen op de bedrijfsactiviteiten, zijn ze verzekerd van eenvoudige toegang en inzet.
Een van de ontwikkelpartners van Avaya op dit gebied is SAP in de Verenigde Staten. Avaya en SAP integreren de routing- en beheermogelijkheden voor multichannel-communicatie van Avaya Interaction Center-software met mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM). Met de geïntegreerde oplossing kunnen bedrijven klanten een hoog serviceniveau bieden. Klantenservicemedewerkers die gebruikmaken van de CRM-oplossing van SAP, kunnen met klanten communiceren via spraak, e-mail en het internet. Dit is mogelijk door de inzet van de mySAP CRM-console met Avaya-contactcentersoftware als basis.
"Met de SOA van SAP kunnen Avaya, onafhankelijke softwareleveranciers, systems integrators en klanten dezelfde benadering hanteren bij de ontwikkeling van innovatieve applicaties", zegt Robert Kapanen, Director of Business Development for Enterprise Services Community bij SAP. "Tegelijkertijd zijn ze ervan verzekerd dat de bedrijfsactiviteiten snel doorgang vinden."
Avaya levert sinds februari 2004 op SIP gebaseerde open standaard-oplossingen aan klanten over de gehele wereld. De SIP-producten van Avaya voorzien internetapplicaties van functionaliteit voor telefonie en spraak. Ze bieden bedrijven de flexibiliteit om functies toe te voegen als het nodig is en zo optimaal te profiteren van hun investeringen.
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.