Blauw New Media
---
Blauw Research groeit in 2005 met 26%
Rotterdam , 14 maart 2006
Blauw Research heeft het jaar 2005 afgesloten met een omzet van bijna
7,5 miljoen euro. Dat is een stijging van 26% ten opzichte van het
jaar ervoor. In 2004 noteerde Blauw ook al een substantiële groei van
26% ten opzichte van 2003. Het lijkt erop dat de nieuwe strategie van
Blauw Research haar vruchten afwerpt. Deze nieuwe koers is erop
gericht klanten te helpen vanuit een integrale benadering van
marketing intelligence in plaats van een puur traditionele
onderzoeksvraag en wordt kennelijk door de markt gewaardeerd.
Ook voor het lopende jaar verwacht Blauw Research de groei te kunnen
doorzetten. Zowel de nieuwe vestiging in Duitsland (Neurenberg) als
ook het multi-country onderzoek vanuit Nederland zullen hieraan
bijdragen. Daarnaast ziet Blauw de bestaande activiteiten in eigen
land met vertrouwen tegemoet en lijkt het erop dat de verwachtingen
van nieuwe diensten (waaronder detachering) worden waargemaakt.
BBI Group, de holdingmaatschappij waartoe naast Blauw Research ook het
internationale call center GDCC behoort, boekte een geconsolideerde
omzet van bijna 10,5 miljoen euro. Dat is 31% meer dan over 2004 het
geval was. Hierbij is gecorrigeerd voor de omzet van Bloomerce, dat in
2004 nog deel uitmaakte van BBI Group, maar begin 2005 werd verkocht
aan SSI. Ook GDCC verwacht voor 2006 een verdergaande ontwikkeling van
de sterke groei. GDCC opent binnenkort een tweede vestiging om te
beantwoorden aan de groeiende vraag naar internationaal veldwerk van
met name buitenlandse onderzoekbureaus.
Noot voor de pers:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Susan van Eck; +31 10
4000 974; Blauw Research BV
Over Blauw
Blauw Research is het snelst groeiende onderzoeksbureau in Nederland
met circa 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Ze ondersteunt
bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden
tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van
middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten
op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor
betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers
vooruit te helpen. Blauw Research is actief in diverse werkvelden,
zoals Marketing, Communicatie, Media, Klant & Medewerkersrelaties en
beleid in de publieke sector.
« terug