29
30
31
/>
Maart 2006
Toeristisch plan voor 'Groene Hart' in de maak
Peter Wijnen PR betrokken bij voorbereiding en uitvoering
Publieke en private partijen in het Groene Hart hebben een aantal
bureaus opdracht gegeven om voor eind juli 2006 voor het `Recreatief
Toeristisch Platform Groene Hart, kloppend hart' tot een aanbeveling
te komen voor een plan de campagne dat bedoeld is om het Groene Hart
te vermarkten als toeristisch bestemmingsgebied.
De bureaus
Feitelijke opdrachtgever van het project `Groene Hart, kloppend Hart'
is de regionale VVV Het Groene Hart in Gouda.
De bureaus, die een deelopdracht kregen, zijn:
- Op Maaiveld voor de projectcoördinatie en interne communicatie;
- Streekadvies 'T Laage Land in samenwerking met Peter Wijnen Public
Relations en Fier Concept & Design voor het plan van aanpak, het
marketing- en communicatie-plan en het wervingstraject;
- ZKA voor een nulmeting uit die cijfermatig inzicht moet bieden om
de kwantitatieve doelstellingen te kunnen formuleren.
Doelstelling
De `politiek', de deelgebieden van het Groene Hart, onder meer
vertegenwoordigd door circa tien agrarische natuurverenigingen, en het
Programmabureau Groene Hart hebben uiteindelijk de bedoeling om van
het `Groene Hart' een merk te maken met een duidelijke uitstraling als
toeristische bestemming met een eigen beleving, bij uitstek geschikt
voor een korte vakantie.
Naar verwachting zal dit gebied op termijn dan ook worden aangestuurd
vanuit een centrale marketingorganisatie, wellicht met het oog op de
huidige ontwikkelingen, een Regionaal Bureau voor Toerisme.
Het Groene Hart
Het Groene Hart, kloppend hart van Nederland is de plek waar Holland
echt Holland is: laaggelegen veenweiden, grazende koeien, uitgestrekte
polders, meren en fraaie luchten en een keur aan mooie
cultuurhistorische steden, kortom een veelzijdig en boeiend gebied
omringd door de grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en
Utrecht.