Liever de dealer voor onderhoud en reparatie
Bron: Persbericht BOVAG
datum: 14-03-2006
Twee trouwe merkdealerklanten gaan de consument vanaf vandaag in
allerlei media vertellen dat ze bij de merkdealer aan het juiste adres
zijn voor onderhoud en reparatie. De nieuwe campagne Liever de Dealer
is een initiatief van zon 3.000 merkdealers en hun importeurs. De
campagne werd, onder het toeziend oog van 1.000 merkdealers,
gelanceerd tijdens het jaarlijkse NDA Dealercongres in Amsterdam RAI
Theater. De Liever de Dealer-campagne wordt uitgevoerd door de NDA, de
Nederlandse Dealer Associatie (een afdeling van BOVAG), en RAI
Vereniging, afdeling Autos.
De campagne zal de Nederlandse autobezitter extra duidelijk maken dat
merkdealers staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Verder is bij de
merkdealers de prijs in verhouding tot de geleverde prestaties
uitstekend. Onderhoud bij de merkdealer is de beste keuze voor auto en
consument. De merkdealer levert kwaliteit, heeft kennis van het merk
door het volgen van speciale trainingen op merk én type auto. De
merkdealer kent de auto door en door en beter dan wie ook. Dit is
belangrijk voor de efficiency van het uitvoeren van de werkzaamheden
en de veiligheid. De auto is tenslotte een kostbaar bezit en daar neem
je geen risico mee.
Ten onrechte denken sommige automobilisten dat de merkdealer voor
onderhoud en reparatie duur is. Voor soortgelijke werkzaamheden biedt
de dealer tegenwoordig vergelijkbaar concurrerende tarieven. Een
consument krijgt dus per saldo meer waar voor zijn geld. Een
merkdealer werkt met originele onderdelen waardoor de auto in een
perfecte staat blijft. Maar automobilisten kunnen bij de merkdealer
ook voor voordeliger geprijsde onderdelen kiezen. Persoonlijke service
is bij de merkdealer vanzelfsprekend. En de merkdealer geeft een
volledig overzicht in de werkzaamheden die verricht zijn aan de hand
van een duidelijke, gespecificeerde factuur.
De nieuwe campagne loopt tot en met eind dit jaar en behelst een mix
van media-uitingen (tijdschriften, radio, buitenreclame, internet en
showroommaterialen) Centraal in de campagne staat de nieuwe website
LieverdeDealer.nl. Op LieverdeDealer.nl staat veel nieuws op het
gebied van after sales (onderhoud en reparatie), een zoekmogelijkheid
om de dichtstbijzijnde dealer te vinden en een apk- en
wegenbelastingcheck. Met als klap op de vuurpijl een after
sales-internetgame waarmee meerdere autos te winnen zijn.
Dan nog een bijzonderheid: de mensen die figureren in de campagne,
gewone mensen, zijn gefotografeerd met hun eigen auto in hun eigen
omgeving. Zij kiezen er bewust voor om hun auto voor onderhoud en
reparatie naar de merkdealer te brengen.
BOVAG