Eerste nrc.next maandagnacht om 00.30 van de pers
Ddk
Maandagnacht rolt de eerste nieuwe ochtendkrant sinds tijden van de pers van PCM Uitgevers
in Amsterdam: nrc.next. Om dit heuglijk feit breed te vieren wordt een gratis
introductienummer op dinsdagochtend 14 maart landelijk verspreid in een oplage van
500.000 exemplaren.
Op woensdagochtend 15 maart verschijnt het eerste nummer in de kiosk, voor de
introductieprijs van 0,50 euro.
nrc.next is een nieuw, landelijk ochtendblad. Deze compacte krant op tabloidformaat
verschijnt iedere ochtend van maandag t/m vrijdag.
nrc.next wordt verspreid via abonnementen en in de losse verkoop via ca. 6.500
verkooppunten. De doelstelling is om binnen drie jaar 80.000 betalende lezers te hebben.
Voor het eerst sinds lange tijd wordt er een nieuwe -betaalde- krant geĂŻntroduceerd.
nrc.next is een compacte krant voor de nieuwe generatie hoger opgeleide mediaconsumenten
die zappend en scannend het nieuws tot zich neemt. nrc.next zet het nieuws van vandaag in
de context van morgen. Handig en overzichtelijk door het tabloid-formaat, maar ook door de
heldere indeling, full colour lay-out en navigatie van de krant met een sterk accent op
beeld, infographics en overzichten.
nrc.next heeft twee leessnelheden. De snellezer is in twee minuten op de hoogte door de
overzichten en korte berichten. De dieplezer in twintig minuten door de langere stukken.
Een krant die tijd bespaart, verzorgd door een kwalitatieve, betrouwbare afzender.
nrc.next heeft een eigen redactie en deelt kopij met de redactie van NRC Handelsblad.
Chefredacteur Hans Nijenhuis zorgt met zijn redactie voor een snelle update van het
nieuws, gevolgd door achtergronden bij het nieuws en opinie. Het tweede deel van de krant
bestaat uit vaste rubrieken in een dagelijks wisselend ritme over geld, loopbaan, cultuur,
uitgaan en lifestyle.
Noot voor de redactie (