Afscheid vertrekkende raadsleden
Op dinsdag 14 maart neemt het gemeentebestuur afscheid van raadsleden
die niet meer terugkeren in de nieuwe raad. Een aantal vertrekkende
raadsleden is jarenlang actief geweest in de Goese politiek. Op 14
maart om 16.00 uur is er een openbare raadsvergadering in de raadszaal
van het Stadskantoor aan de M.A. de Ruijterlaan 2 voor het officiële
deel van het afscheid.
Vanaf 19.30 uur wordt de vertrekkende raadsleden een informele
receptie aangeboden in het Stadhuis aan de Grote Markt. U kunt dan
persoonlijk afscheid nemen. Wij nodigen u van harte uit om de
raadsvergadering en de receptie bij te wonen. Graag tot ziens op 14
maart!
Op 16 maart om 19.30 uur worden de leden van de gemeenteraad
geïnstalleerd tijdens de raadsvergadering in het Stadskantoor.
---
Vergadering gemeenteraad op 14 maart
Op dinsdag 14 maart vergadert de gemeenteraad in het Stadskantoor,
M.A. de Ruijterlaan 2. De
vergadering begint om 16.00 uur en is openbaar. Geïnteresseerden
kunnen de agenda en de vergaderstukken inzien bij de publieksbalie. Op
de avond van de vergadering liggen de agenda's en stukken op de
publieke tribune. De agenda ziet er als volgt uit:
* Vaststelling agenda
De raad stelt aan het begin van de vergadering de agenda vast.
* Vragenuur voor leden van de gemeenteraad
Aan het begin van de vergadering is er een vragenuur voor
gemeenteraadsleden.
* Spreekrecht burgers
Na de opening van de vergadering kunnen aanwezige burgers
gezamenlijk gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren
over onderwerpen die op de agenda staan. Als u van het spreekrecht
gebruik wil maken, moet u dit voor aanvang van de vergadering
melden aan de griffier, tel. 24 97 30 onder opgave van naam, adres
en het onderwerp waarover u het woord wil voeren. Elke spreker
krijgt maximaal vijf minuten het woord.
* Onderwerpen
* Beschikbaar stellen van een aanvullend krediet voor de renovatie
van het Wilhelminahuis te
* Wilhelminadorp
* Onderzoek naar de geloofsbrieven van de nieuwe raadsleden
* Afscheid van de vertrekkende raadsleden
Vergadering gemeenteraad op 16 maart
Op donderdag 16 maart vergadert de nieuwe gemeenteraad in het
Stadskantoor, M.A. de
Ruijterlaan 2. De vergadering begint om 19.30 uur en is openbaar.
Geïnteresseerden kunnen de agenda en de vergaderstukken inzien bij de
publieksbalie. Op de avond van de vergadering liggen agenda's en
stukken op de publieke tribune. De agenda ziet er als volgt uit:
* Installatie leden gemeenteraad
* Vaststelling agenda
De raad stelt aan het begin van de vergadering de agenda vast.
* Vragenuur voor leden van de gemeenteraad
Aan het begin van de vergadering is er een vragenuur voor
gemeenteraadsleden.
* Spreekrecht burgers
Na de opening van de vergadering kunnen aanwezige burgers
gezamenlijk gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren
over onderwerpen die op de agenda staan. Als u van het spreekrecht
gebruik wil maken, moet u dit voor aanvang van de vergadering
melden aan de griffier, tel. 24 97 30 onder opgave van naam, adres
en het onderwerp waarover u het woord wil voeren. Elke spreker
krijgt maximaal vijf minuten het woord.
* Onderwerpen
* Aanwijzing plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad
* Benoemen van leden en vertegenwoordigers in commissies en
instellingen
* Beschikbaar stellen van een krediet voor de uitvoering van het
Masterplan Binnenstad
* Vaststellen van de regiovisie van het bestuurlijk overleg De
Bevelanden
* Benoemen van bestuursleden voor de Pontes Scholengroep
* Vaststellen van de nieuwe Brandbeveiligingsverordening 2006 en de
legeslijst
* Wijzigen van de Legesverordening 2006
* Diverse begrotingswijzigingen
Gemeente Goes