NRC Handelsblad lanceert nrc.next
Ddk
Dinsdag 14 maart lanceert NRC Handelsblad een nieuw, landelijk ochtendblad: nrc.next. Deze
compacte krant op tabloidformaat verschijnt iedere ochtend van maandag t/m vrijdag.
Voor het eerst sinds lange tijd wordt er een nieuwe -betaalde- krant geĂŻntroduceerd.
nrc.next is een compacte krant voor de nieuwe generatie hoger opgeleide mediaconsumenten
die zappend en scannend het nieuws tot zich nemen. nrc.next zet het nieuws van vandaag in
de context van morgen. Handig en overzichtelijk door het tabloid-formaat, maar ook door de
heldere indeling, full colour lay-out en navigatie van de krant met een sterk accent op
beeld, infographics en overzichten.
nrc.next heeft twee leessnelheden. De snellezer is in twee minuten op de hoogte door de
overzichten en korte berichten, De dieplezer in twintig minuten door de langere stukken.
Een krant die tijd bespaart, verzorgd door een kwalitatieve, betrouwbare afzender.
nrc.next heeft een eigen redactie van 24 FTE en wisselt daarnaast informatie uit met de
redactie van NRC Handelsblad.
nrc.next wordt verspreid via abonnementen en in de losse verkoop via ca. 6.500
verkooppunten. De doelstelling is om binnen drie jaar 80.000 betalende lezers te hebben.
Chefredacteur Hans Nijenhuis zorgt met zijn redactie voor een snelle update van het
nieuws, gevolgd door achtergronden bij het nieuws en opinie. Het tweede deel van de krant
bestaat uit vaste rubrieken in een dagelijks wisselend ritme over geld, loopbaan, cultuur,
uitgaan en lifestyle.
Noot voor de redactie (