Ingezonden persbericht


Persbericht

Rackspace introduceert Intensive Hosting in Nederland Best mogelijke service met Fanatical Support(tm) en Zero Downtime-garantie

Bunnik, 13 maart 2006 - Managed hosting-bedrijf Rackspace introduceert Intensive Hosting in Nederland. Dit hosting-aanbod verenigt de hoogst haalbare dienstverlening en strenge kwaliteitsnormen met een zero downtime network. Een belangrijk kenmerk van Intensive Hosting is Fanatical Support(tm) waarbij medewerkers van Rackspace 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar zijn en direct reageren op klantenverzoeken. Specialisten met de juiste ervaring bieden adequate hulp op die momenten dat het voor de klant kritiek dreigt te worden. Door hun jarenlange ervaring zijn zij tevens in staat om complexe hosting-omgevingen te ondersteunen. De klanten kunnen bij eventuele storingen rekenen op hardwarevervanging binnen een uur en in combinatie met de Zero Downtime-garantie zijn zij hiermee verzekerd van een continue beschikbaarheid. Deze unieke benadering is voor bedrijven die sterk afhankelijk zijn van hun website vaak doorslaggevend bij de keuze voor Rackspace.

Intensive Hosting wordt aangeboden op zowel Linux- als Windows-platforms. Naast de standaardvoorzieningen profiteren Rackspace-klanten van een breed aanbod Managed Services. In duidelijke SLA's (Service Level Agreements) legt Rackspace vast welke eisen er gelden voor de beschikbaarheid van applicaties. Om dit hoge beschikbaarheidsniveau te garanderen, maakt Rackspace gebruik van het best beschikbare netwerk en verschillende bandbreedteproviders. Tevens ontvangen Intensive Hosting-klanten elke maand een helder overzicht van de afgenomen diensten.

"Voor veel Nederlandse klanten zijn de serviceniveaus van Intensive Hosting een verademing en bieden ze de zekerheid die ze al lang zoeken", zegt Dominic Monkhouse, Managing Director van Rackspace. "Bedrijven die zich geen downtime kunnen veroorloven en er zelf geen omkijken naar willen hebben, zijn bij ons aan het juiste adres. Wij hebben de ervaring en kennis om alle garanties binnen Intensive Hosting na te komen. Bovendien besteden we veel aandacht aan de opleiding van onze medewerkers. Service is voor Rackspace een belangrijk speerpunt. In het Verenigd Koninkrijk hebben we gezien dat deze strategie veel tevreden klanten oplevert."

Over Rackspace Managed Hosting
Rackspace is gevestigd in de VS en heeft een Europees hoofdkantoor in Londen. De onderneming biedt producten en diensten op het vlak van managed hosting. Rackspace telt meer dan 8.000 klanten wereldwijd, waarvan ruim 2.000 in Europa. Door zijn focus, service en specialisatie is Rackspace inmiddels het snelst groeiende hosting-bedrijf van Europa. Het bedrijf onderscheidt zich met intensieve dienstverlening onder de noemer Fanatical Support(tm). Medewerkers van Rackspace zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar en reageren direct op klantverzoeken. Door hun hoge opleiding en ervaring zijn ze uitstekend in staat om complexe hosting-omgevingen te ondersteunen. Naast de inzet van deze specialisten biedt Rackspace telefonische ondersteuning en toegang tot een online kennisbank. Tevens geeft Rackspace een unieke Zero Downtime-garantie en is in Europa één van de zes Microsoft Gold Certified Partners en de enige Redhat Advanced Hosting Partner.