Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Internationale IP-implementaties vanuit EMEA 'Passport' Partner Programma van Avaya

FIFA-kanaal-incentives ondersteunen groei Business Partners

TER PUBLICATIE: 13 maart 2006

Hannover/Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt, zet de volgende stap in haar multichannel-programma. Het bedrijf biedt haar klanten vanuit het EMEA 'Passport' Partner Programma pan-Europese IP-telefonie-implementaties (IP). Daarnaast ondersteunt Avaya - in de aanloop naar de FIFA World Cup in juni 2006 - haar Business Partners met een groot aantal activiteiten, waaronder toegangskaarten voor wedstrijden, leadgeneratie, webadvertenties en toegang tot het FIFA-lab van Avaya. Business Partners en hun klanten krijgen hierdoor inzicht in de voordelen van het convergente communicatiesysteem voor de FIFA World Cup, het grootste sportevenement van dit jaar.

Het nieuwe EMEA 'Passport' Partner Programma speelt in op de klantbehoefte aan een flexibel en consistent serviceniveau in verschillende geografische markten. Gecertificeerde Business Partners - van Systems Integrators en Service Providers tot Value-Added Resellers - kunnen zich opgeven voor het Avaya 'Passport'-netwerk van gecertificeerde, internationale en lokale partners. Dit partnerschap biedt uitgelezen mogelijkheden voor partners die internationaal willen groeien.

Keith Humphreys, Managing Consultant bij EuroLAN Research: "Avaya loopt voorop met de introductie van het EMEA 'Passport' Partner Programma. Normaliter vormen partners losse, regionale samenwerkingsverbanden op bijvoorbeeld partnerconferenties. 'Passport' formaliseert dit proces en stelt minimale eisen aan haar partners. Avaya kan haar klanten vanuit dit programma een totaalaanpak op het multi-channel-vlak bieden en garandeert klanten de juiste ondersteuning."

Klanten waarvoor een pan-EMEA- of internationale implementatie nodig is, profiteren met dit programma van één aanspreekpunt vanuit Avaya. Via deze contactpersoon hebben ze toegang tot gecertificeerde partners in het 'Passport'-netwerk. De klant werkt samen met Avaya, terwijl het netwerk zorg draagt voor de implementatie van ontwerp en systeem- en applicatielevering tot en met de uitrol en aanvullende dienstverlening. Het nieuwe Avaya-programma biedt kwalitatieve klantenservice en ondersteunt vanuit internationale accounts de groeiplannen van Business Partners. Om de klanttevredenheid hoog te houden, komen alleen Business Partners met de zilveren status of hoger in aanmerking voor het 'Passport'-programma. Daarnaast worden partners onderworpen aan een streng selectieproces op basis van geografisch bereik, competenties en klanttevredenheid.

Tristan Munday, Vice-President kanaal- en salesactiviteiten EMEA van Avaya: "De toenemende globalisering van het bedrijfsleven biedt onze partners uitgebreide kansen om klanten te ondersteunen bij de internationale en lokale migratie naar IP-telefonie. Het nieuwe 'Passport' Partner Programma zorgt voor een kanaalnetwerk waarmee ze deze kansen kunnen benutten."

Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen en communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.