BUHRMANN CREËERT NIEUWE STRUCTUUR CORPORATE EXPRESS NOORD- AMERIKA

Amsterdam, 9 maart 2006 ­ Buhrmann kondigde vandaag een organisatorische herstructurering aan van Corporate Express Noord-Amerika met als doel de klant- en productfocus te verbeteren, de omzetgroei te versnellen en de kostenefficiency te vergroten. De nieuwe gestroomlijnde structuur gaat in op 1 juli 2006.

De nieuwe structuur vervangt de huidige opzet van geografische `profit centres' in de Verenigde Staten door een organisatie gericht op klantsegment en productassortiment. Een belangrijk element van de nieuwe structuur is de vorming van een commerciële kantoorbenodigdhedenorganisatie die zich specifiek richt op het midden- en kleinbedrijf en lokale klanten. Vanuit productstandpunt worden kantoormeubilair en schoonmaak- en cateringproducten zelfstandige onderdelen met eigen verkoop- en marketingcapaciteiten.

Frans Koffrie, Buhrmanns voorzitter van de Raad van Bestuur: `Terwijl de huidige structuur ons goede diensten heeft bewezen bij het opbouwen en integreren van onze Noord-Amerikaanse activiteiten, biedt deze benadering de mogelijkheid de prestaties op het gebied van dienstverlening en kostenefficiency naar een hoger plan te brengen.'

Naast het stimuleren van de omzet door een sterkere accountability en focus, zal de nieuwe structuur ook leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen, hoofdzakelijk door het schrappen van managementposities en de verdere centralisatie van functionele activiteiten. De overgang naar de nieuwe organisatie zal geen gevolgen hebben voor klanten doordat de plaatselijke verkoop- en distributieactiviteiten blijven bestaan.

Net als de recent aangekondigde centralisatie van customer service en lokale administratieve diensten, zijn deze handelingen een logisch gevolg van een voortdurend verbeteringsproces.

De jaarlijkse besparingen van de vandaag aangekondigde herstructurering worden geschat op USD 30 miljoen, waarvan naar verwachting USD 10 miljoen zal worden gerealiseerd in de tweede helft van 2006. Eenmalige kosten van USD 55 miljoen voor ontslagvergoedingen en andere kosten zullen worden gerapporteerd, waarvan USD 25 miljoen als bijzondere kosten in het eerste kwartaal 2006. Deze besparingen en kosten komen bovenop de bedragen die verband houden met de centralisatie van back- office functies die op 10 november 2005 bekend is gemaakt en zoals gepland verloopt, zowel in de tijd als qua verwachte voordelen.


- - -

2

Aanvullende informatie
Buhrmann is een van `s werelds toonaangevende leveranciers van kantoorartikelen aan bedrijven en organisaties. Daarnaast is Buhrmann distributeur van grafische apparatuur en gerelateerde diensten in zes Europese landen. Als klantgerichte en verkoopgedreven organisatie levert Buhrmann producten die door miljoenen mensen bij hun dagelijkse werk worden gebruikt.

Buhrmann is wereldwijd actief op het gebied van office products, voornamelijk onder de merknaam Corporate Express. De onderneming beschikt over een wijdverspreid mondiaal distributienetwerk dat zich uitstrekt over Noord-Amerika, Europa en Australië.

De onderneming heeft het hoofdkantoor in Nederland en behaalde in 2005 een jaaromzet van EUR 5,9 miljard. Buhrmann heeft 18.000 medewerkers en is actief in 18 landen. De financiële resultaten over het eerste kwartaal 2006 worden gepubliceerd op 3 mei 2006. Buhrmann is genoteerd aan Euronext Amsterdam (Euronext: BUHR) en de beurs van New York (NYSE: BUH).

Voor meer informatie
Pers: Peter van Boesschoten Analisten / beleggers: Carl Hoyer Telefoon: +31 (0)20 651 10 34 Telefoon: +31 (0)20 651 10 42 peter.van.boesschoten@buhrmann.com carl.hoyer@buhrmann.com

Safe Harbour Statement
Statements included in this press release, which are not historical facts are forward-looking statements made pursuant to the safe harbour provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and the Securities Exchange Act of 1934. Such forward-looking statements are made based upon management's expectations and beliefs concerning future events impacting Buhrmann and therefore involve a number of uncertainties and risks, including, but not limited to industry conditions, changes in product supply, pricing and customer demand, competition, risks in integrating new businesses, currency fluctuations, the transition from Dutch GAAP to IFRS reporting and the other risks described from time to time in the Company's filings with the US Securities and Exchange Commission, including the Company's Annual Report on Form 20-F filed with the Securities and Exchange Commission on March 7, 2006. As a result, the actual results of operations or financial conditions of the Company could differ materially from those expressed or implied in such forward-looking statements. All IFRS information is unaudited containing details of the transitional adjustments required to present certain historical financial results of the Company under IFRS. Future presentation of this historical financial information may represent different results than those in this report. IFRS statements are subject to change and should be carefully considered, and it should be understood that still factors could cause forecasted and actual results to differ from these statements. These factors include, but are not limited to, changes in regulations or interpretations related to the implementation and reporting under IFRS, decisions to apply a different option of presentation permitted by IFRS, and various other factors related to the implementation of IFRS. Shareholders and other readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date on which they are made. The Company undertakes no obligation to update publicly or revise any forward-looking statements.

Buhrmann NV

Voor meer informatie Media Relations
+31 (0)20 651 10 34 PERSBERICHT
Investor Relations
+31 (0)20 651 10 42


---- --