Ingezonden persbericht


Software AG introduceert Service Oriented Architectures-oplossing voor verzekeringsbranche

Verzekeraars kunnen met iServices snel inspelen op veranderende markt

Nieuwegein, 9 maart 2006 - Verzekeraars hebben momenteel te kampen met veel concurrentie, veeleisende klanten en bedrijfsmodellen die snel moeten kunnen wijzigen. Het inzetten van nieuwe technologie is cruciaal om snel te kunnen reageren op deze veranderende markt. Software AG ondersteunt verzekeraars nu met een nieuwe oplossing, die wordt geïntroduceerd op het Nationaal Verzekeringsplatform Congres 2006.

De oplossing van Software AG, iServices genoemd, is gebaseerd op Service Oriented Architecture (SOA). Deze servicegeoriënteerde methode kan systemen omzetten in componenten van bedrijfsprocessen, ofwel services. Door het gebruik van SOA zijn services eenvoudig te hanteren, kunnen services in combinatie met elkaar worden gebruikt en kunnen snel nieuwe services worden toegevoegd. Dit betekent dat verzekeraars hiermee snel nieuwe producten kunnen lanceren en beter en meer uniform contact kunnen hebben met de klant. Bovendien kunnen business processen efficiënter verlopen. Het bedrijfsproces is nu niet meer afhankelijk van bepaalde platformen of bepaalde systemen.

Verzekeraars werken met verschillende verkoopkanalen, zoals internet, een intermediair, e-mail, papier, fax of sms. Deze kanalen kunnen met iServices snel worden aangesloten op de verschillende oudere (legacy) systemen in de backoffice. Voorbeelden hiervan zijn een CRM-systeem, een claimmanagementsysteem, een fraudedetectiesysteem en een polisadministratiesysteem.

Software AG beantwoordt met iServices aan een stijgende vraag in de markt om de communicatie met klanten te verbeteren. 'Verzekeraars hebben steeds meer te maken met een grotere verscheidenheid aan verkoopkanalen, die door een complexe groep van processen en systemen worden ondersteund', aldus Edwin van Asch, productmanager van Software AG. 'Daarnaast zien we dat het beheersbaar aansluiten van systemen van intermediairs op de complexe backoffice van een verzekeringsmaatschappij almaar lastiger wordt. iServices voorkomt deze problemen en zorgt ervoor dat verzekeraars klantgericht kunnen werken en flexibel kunnen reageren.'

iServices is gebaseerd op open standaarden en de modernste technologieën en bestaat uit een set van standaard (web)services. Software AG heeft tevens een XML-datastructuur ontworpen die een universele laag vormt tussen de multichannel frontoffice en de multiplatform backoffice omgeving die typerend is voor de meeste verzekeringsmaatschappijen. Deze out-of-the-box oplossing kan worden gebruikt om bijvoorbeeld een offerteproces te koppelen aan een intermediair.

iServices is specifiek ontwikkeld voor de verzekeringsbranche. Het is een aanvulling op de generieke integratie-suite die Software AG eerder dit jaar op de markt bracht onder de naam crossvision.

Over Software AG
Software AG levert een volledig portfolio van producten en diensten om een Service Oriented Architecture (SOA) IT-infrastructuur te realiseren. Deze portfolio is gebaseerd op meer dan 35 jaar ervaring in high-performance databases, applicatieontwikkelgereedschappen en integratietechnologieën. Software AG maakt een procesgedreven integratie mogelijk door het moderniseren van legacy systemen en het verschaffen van real-time inzicht in strategische bedrijfsinformatie. Software AG helpt haar klanten om concurrentievoordeel te behalen door het realiseren van flexibele bedrijfsprocessen die zijn gebaseerd op snelle en makkelijke integratie van de bestaande IT-hulpmiddelen.

Software AG ondersteunt bedrijfskritische informatiesystemen van meer dan 3.000 klanten. Software AG heeft meer dan 2.600 werknemers in dienst, verdeeld over vestigingen in 60 landen. Software AG's producten en oplossingen vormen de basis voor bedrijfskritische informatiesystemen van meer dan 3.000 klanten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Darmstadt, Duitsland. Software AG is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange (TecDAX, ISIN DE 0003304002 / SOW). In 2005 boekte Software AG een omzet van 438 miljoen Euro. Meer informatie over Software AG treft u aan op www.softwareag.nl.

Contact
Software AG
Eduard Smeets
Marketing Executive
Tel: +31 30 750 30 00
Fax: +31 30 750 30 99
eduard.smeets@softwareag.com http://www.softwareag.nl

Eigen_Zinnig PR & Communicatie
Aleksandra Andjelic
PR-adviseur
Tel: +31 6 24 24 56 79
aleksandra@eigen-zinnig.nl