Nederlandse communicatieprogramma's worden aantrekkelijker

Gyro international benelux

Persbericht

Nederlandse communicatieprogramma's worden aantrekkelijker Engels marktleider Gyro vestigt zich in Nederland

Amsterdam, 9 maart 2006 - Het grootste onafhankelijke business to business marketingcommunicatiebureau van Engeland, Gyro International, is naar Amsterdam gekomen om van daaruit de Benelux te versterken. Met een nieuw kantoor aan het Amsterdamse IJ leveren zij een compleet geïntegreerde communicatiestrategie voor bedrijven in de IT, Finance en Technologie.

De Benelux was tot voor kort nog een blinde vlek in het werkgebied van Gyro. De zich in dit gebied vestigende multinationale opdrachtgevers van Gyro vroegen echter in toenemende mate om ook hier direct gebruik te kunnen maken van de werkwijze die Gyro wereldwijd hanteert. Hierdoor werd de noodzaak voor het nieuwe kantoor groot. 'Wij zijn hier gekomen met de opdracht complexe communicatie-uitdagingen die bij in de Benelux gevestigde bedrijven spelen, beet te pakken en deze om te zetten in aantrekkelijke en resultaatgerichte programma's. Dit kan volgens ons alleen door te werken in het gebied van onze opdrachtgevers zelf', zegt Tom Bals, Directeur Gyro International Benelux.

Uniforme aanpak
Wereldwijd werkt Gyro volgens een bewezen, eenduidig concept. Iedere opdracht wordt volgens hetzelfde stappenplan aangepakt. Deze uniforme werkwijze zorgt ervoor dat iedere opdracht eenvoudig internationaal kan worden toegepast. Elke medewerker weet bij het zien van het ingevulde model wat de opdracht is en hoe deze moet worden uitgerold. Het model is zo ontworpen dat een gecreëerde communicatiestrategie niet slechts een advertentie oplevert, maar een geheel geïntegreerde strategie kan voortbrengen. Deze strategie kan uit meerdere onderdelen bestaan, zoals een direct marketingactie in combinatie met een advertentiecampagne, toegespitst op iedere doelgroep.

Ambitie
De opening van de Nederlandse vestiging ligt geheel in lijn met de ambities van Gyro International. De organisatie wil uitgroeien tot een adviesbureau dat zich met de grootste kan meten. De afgelopen periode zijn er naast Amsterdam ook vestigingen geopend in onder andere Hamburg, Stockholm en Dublin. Daarnaast is het Britse kantoor ook inmiddels, met vestigingen in San Francisco en New York, vertegenwoordigd aan de andere kant van de oceaan.

Gyro in a box
Gyro ontwikkelde voor het openen van nieuwe vestigingen een speciale formule die een goede basis vormt voor een succesvolle start. Ieder nieuw kantoor krijgt van de moederorganisatie in Engeland in ieder geval twee klanten toebedeeld. Hierdoor kan het bureau direct aan de slag en is het verzekerd van inkomsten. Daarbovenop kan het kantoor dan een nieuwe klantenkring bouwen. 'We noemen het Gyro in a box', verklaart Gary Brine, CEO en oprichter van de Gyro International Group. 'Deze formule stelt ons in staat snel uit te breiden en daarmee onze internationale cliënten in al hun afzetgebieden van dienst te kunnen zijn met een op maat gemaakte communicatieaanpak in ieder deelgebied.'

Gyro International Benelux (FORTUNE 500)
Gyro International Benelux is onderdeel van de wereldwijd actieve Gyro International Group, een marketingcommunicatieadviesbureau dat is gevestigd in acht verschillende landen, verdeeld over Europa en de Verenigde Staten. Het hoofdkantoor bevindt zich in Londen. Hiermee is Gyro het grootste internationale communicatiebureau van Europese bodem. Deze B2B dienstverlener is gespecialiseerd in ICT, Finance en Technologie. In totaal werken meer dan 250 consultants voor de Gyro groep. Gyro Benelux is sinds 2005 gevestigd aan het Amsterdamse IJ. Het concern werkt wereldwijd volgens een vaste methode. Hierdoor krijgt een opdrachtgever altijd een gedegen onderbouwing van de ontworpen strategie. Opdrachtgevers van Gyro zijn onder anderen: Adobe, American Express, Fujitsu, Symantec en Shell.