AutoRai

Volvo Cars productoffensief 2009

(3/9/2006)
Volvo Cars staat aan de vooravond van de meest intensieve periode van modellanceringen in de geschiedenis van het merk, vertelde CEO Fredrik Arp in Genève.
In de komende drie jaar lanceert Volvo zeven nieuwe modellen. Om dit productoffensief tot een succes te maken, is aandacht voor kwaliteit en efficiency het devies. âSnelheid en precisie op het gebied van ontwikkeling, productie en aflevering hebben voor ons topprioriteit gedurende deze intensieve periodeâ, verklaarde Frederik Arp, President en CEO van Volvo Car Corporation, onlangs op de Autosalon van Genève.

Hoofddoel van Volvo Cars is het realiseren van een substantiële winstgroei tussen nu en 2009 en het bereiken van de langetermijndoelstelling in datzelfde jaar: 600.000 verkochte Volvoâs. âOm deze doelstellingen te halen, moeten we de productkwaliteit verbeteren, ons modelportfolio verder uitbreiden en nog meer energie steken in het veroveren van de markten; zowel de traditionele als de opkomendeâ, aldus Arp. âMaar op de korte termijn is het belangrijkste doel toch het vergroten van de efficiëntie binnen het industriële systeem, alsmede het optimaal gebruikmaken van de extra capaciteiten binnen het Ford-concern.â In de productieafdelingen, de ontwikkelingsafdeling en de marketing-, sales- en service-organisatie zijn inmiddels al verschillende initiatieven opgestart.

BedrijfsautoRAI.nl