Volvo Cars productoffensief 2009
(3/9/2006)
Volvo Cars staat aan de vooravond van de meest intensieve periode van
modellanceringen in de geschiedenis van het merk, vertelde CEO Fredrik
Arp in Genève.
In de komende drie jaar lanceert Volvo zeven nieuwe modellen. Om dit
productoffensief tot een succes te maken, is aandacht voor kwaliteit
en efficiency het devies. âSnelheid en precisie op het gebied van
ontwikkeling, productie en aflevering hebben voor ons topprioriteit
gedurende deze intensieve periodeâ, verklaarde Frederik Arp, President
en CEO van Volvo Car Corporation, onlangs op de Autosalon van Genève.
Hoofddoel van Volvo Cars is het realiseren van een substantiële
winstgroei tussen nu en 2009 en het bereiken van de
langetermijndoelstelling in datzelfde jaar: 600.000 verkochte Volvoâs.
âOm deze doelstellingen te halen, moeten we de productkwaliteit
verbeteren, ons modelportfolio verder uitbreiden en nog meer energie
steken in het veroveren van de markten; zowel de traditionele als de
opkomendeâ, aldus Arp. âMaar op de korte termijn is het belangrijkste
doel toch het vergroten van de efficiëntie binnen het industriële
systeem, alsmede het optimaal gebruikmaken van de extra capaciteiten
binnen het Ford-concern.â In de productieafdelingen, de
ontwikkelingsafdeling en de marketing-, sales- en service-organisatie
zijn inmiddels al verschillende initiatieven opgestart.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai