Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers
BTTB wil ook NMBS die de klant centraal stelt
Persbericht
Terecht stelt de Ombudsman bij de NMBS in zijn bericht van vandaag dat
de samenleving behoefte heeft aan een ambiteuze NMBS-groep, die de
klant centraal stelt, vindt de Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers
(BTTB). De drie punten waarover de reizigersbond in 2005 de meeste
klachten ontving waren problemen met stiptheid en aansluitingen,
netheid en vooral het tekort aan zitplaatsen. De NMBS vervoert steeds
meer reizigers - in principe een goede zaak - maar daardoor zijn er in
de spits steeds minder zitplaatsen. Ook vindt de BTTB dat de NMBS
dringend werk moet maken van een volwaardige en klantvriendelijke
compensatieregeling, zoals die in het beheerscontract tussen de
federale staat en de NMBS is voorzien.
terug
Compensatieregeling nog steeds niet uitgewerkt