AutoRai

Mazda introduceert eigen televisienetwerk

(3/6/2006)
Auto Palace - de Binckhorst BV, de importeur van Mazda in Nederland, is deze week gestart met eigen TV-uitzendingen via MazdaNet, het intranet van de importeur en haar dealernetwerk. Hiermee is Mazda in Nederland het eerste automerk dat op deze wijze met haar klanten communiceert.
De uitzendingen zijn bedoeld voor de showrooms en de centrale receptie van alle Mazda-dealers in Nederland. Vooralsnog worden de uitzendingen volledig in Den Haag gemaakt, de vestigingsplaats van de Nederlandse importeur. Later dit jaar kunnen de deelnemende dealers ook hun eigen informatie en communicatie volgens de bestaande vormgeving toevoegen aan de uitzendingen in hun bedrijf.

Op Mazda TV is een mix van Sales en After Sales communicatie te zien, maar het medium biedt ook ruimte aan adverteerders. Diverse leveranciers hebben inmiddels interesse getoond om hun automotive producten via Mazda TV onder de aandacht van de klant te brengen. Het televisienetwerk zorgt voor een aangename verpozing bij een bezoek aan de Mazda-dealer en toont de klanten tijdens het verblijf bij de dealer tevens interessante aanbiedingen op velerlei gebied.

Het netwerk van Mazda TV wordt gefaseerd in Nederland uitgerold. Het zogenaamde âNarrow Casting Netwerkâ is in eigen beheer bij Auto Palace â de Binckhorst BV. De technologie en software komt van N-Store in Waddinxveen. De inhoud valt onder verantwoordelijkheid van de afdeling Marketing van de Nederlandse Mazda-importeur. Deze maand zal het systeem bij de eerste dealers geïnstalleerd worden. De verwachting is dat in de loop van dit jaar Mazda TV bij de meeste Mazda-dealerbedrijven te zien zal zijn.

BedrijfsautoRAI.nl