Mazda introduceert eigen televisienetwerk
(3/6/2006)
Auto Palace - de Binckhorst BV, de importeur van Mazda in Nederland,
is deze week gestart met eigen TV-uitzendingen via MazdaNet, het
intranet van de importeur en haar dealernetwerk. Hiermee is Mazda in
Nederland het eerste automerk dat op deze wijze met haar klanten
communiceert.
De uitzendingen zijn bedoeld voor de showrooms en de centrale receptie
van alle Mazda-dealers in Nederland. Vooralsnog worden de uitzendingen
volledig in Den Haag gemaakt, de vestigingsplaats van de Nederlandse
importeur. Later dit jaar kunnen de deelnemende dealers ook hun eigen
informatie en communicatie volgens de bestaande vormgeving toevoegen
aan de uitzendingen in hun bedrijf.
Op Mazda TV is een mix van Sales en After Sales communicatie te zien,
maar het medium biedt ook ruimte aan adverteerders. Diverse
leveranciers hebben inmiddels interesse getoond om hun automotive
producten via Mazda TV onder de aandacht van de klant te brengen. Het
televisienetwerk zorgt voor een aangename verpozing bij een bezoek aan
de Mazda-dealer en toont de klanten tijdens het verblijf bij de dealer
tevens interessante aanbiedingen op velerlei gebied.
Het netwerk van Mazda TV wordt gefaseerd in Nederland uitgerold. Het
zogenaamde âNarrow Casting Netwerkâ is in eigen beheer bij Auto Palace
â de Binckhorst BV. De technologie en software komt van N-Store in
Waddinxveen. De inhoud valt onder verantwoordelijkheid van de afdeling
Marketing van de Nederlandse Mazda-importeur. Deze maand zal het
systeem bij de eerste dealers geïnstalleerd worden. De verwachting is
dat in de loop van dit jaar Mazda TV bij de meeste
Mazda-dealerbedrijven te zien zal zijn.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai