Ingezonden persbericht
Ooiters wuiven oude logo na 17 jaar vaarwel
Na 17 jaar moet het er dan toch van komen. De Ooiters nemen officieel afscheid van hun oude logo. Het logo dat al sinds het prille begin van de Ooitse jaartelling dienst doet. Toch zijn de Ooiters daar niet enorm droevig om, want het nieuwe, veel kleurrijker, logo is zeker zo mooi!
Centraal staan nog altijd Gravinne Rondalia en haar Graaf Wildebras. Zij werden betoverd in een witte en een zwarte zwaan. Maar omdat hun liefde zo sterk was, werden ze allebei wit-zwart (zwartnekzwanen). In hartvorm staan ze nu samen op het wapenschild afgebeeld, dat iedere Ooitridder namens hen voert. Ook het middelpunt van het bijzondere Land van Ooit, het Roze Kasteel, is nog steeds prominent aanwezig. Samen met de mooie, groene natuur moesten deze aspecten in een nieuw jasje terugkeren in het logo.
Maar wat de Ooiters heel gelukkig maakt, is dat zij zelf nu ook een plaats in het logo gekregen hebben. Zij zijn immers degene die Het Land van Ooit uniek maken. Het zijn de nieuwste bewoners van Het Land van Ooit - Ridder Sterk en Prinses Satijn - die de grote eer van de Gouverneur hebben gekregen om plaats te nemen in het logo. Het is een droompaar en daarom als geen ander geschikt voor de nieuwe uitstraling.
Het nieuwe logo straalt tevens veel dynamiek en vaart uit, zoals de wind en de spanning die je voelt als de ridderpaarden voorbij galopperen. De kleuren zijn frisser en feller en beter afgestemd op de kinderen van vandaag de dag. De Ooiters dagen met het nieuwe logo dan ook alle Ridders en Jonkvrouwen uit, om zich te laten verrassen door alles wat Ooit hen te bieden heeft.