Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

3 maart 2006

Unieke website: www.autokeuze.nl
Eenvoudiger zoeken naar de ideale nieuwe auto

Iedereen die zich wil oriënteren op de aanschaf van een nieuwe auto kan sinds kort terecht bij de nieuwe website www.autokeuze.nl. Op deze site vindt de consument een zoekmachine met een aantal unieke zoekmogelijkheden. De website is daarnaast gebruiksvriendelijk en bevat zeer gedetailleerde en actuele autogegevens. Deze combinatie zorgt ervoor dat de website zowel interessant is voor mensen met weinig of geen kennis van auto's, als voor de echte autoliefhebber.

Autowebsites vragen consumenten vaak om eerst te kiezen voor een specifiek merk of model maar lang niet iedereen heeft die keuze bij voorbaat al gemaakt. Bij www.autokeuze.nl is `zoeken op merk' slechts één van de mogelijke zoekmethoden. Bezoekers kunnen namelijk ook een auto zoeken op basis van de eigenschappen veiligheid, gemiddeld brandstofverbruik of het aantal beschikbare zitplaatsen. Er kan zelfs worden geselecteerd op zeer specifieke eigenschappen zoals hoofdruimte (voor lange mensen) of het maximaal toelaatbare aanhangergewicht. Daarmee onderscheidt www.autokeuze.nl zich van andere websites op dit gebied.

Hulpfuncties
De website bevat tevens een aantal hulpfuncties, die de bezoeker kunnen ondersteunen bij het maken van de juiste keuze. Een voorbeeld is de selectie van de hoeveelheid bagageruimte. De hulpfunctie helpt de bezoeker aan de hand van voorbeelden om een algemene term als "veel bagageruimte" om te zetten in een concreet aantal benodigde liters ruimte.

Voor mensen die al precies weten wat ze willen, zijn de hulpfuncties uiteraard minder van belang. Deze groep kan daarom via het "snelzoeken" direct alle gegevens van een bepaald model opvragen.

Handig is ook dat het zoekresultaat laat zien welke specifieke uitvoeringen binnen een model voldoen aan het zoekprofiel. Hierdoor kan een bezoeker snel tot de keuze voor een bepaalde uitvoering komen.

De website van www.autokeuze.nl is sinds begin februari 2006 online. De ervaringen en reacties van de eerste bezoekers ­ een breed publiek- zijn erg positief. Wat opvalt is dat ook vrouwen goed met de zoekmachine uit de voeten kunnen. Deze doelgroep maakt tot op heden relatief weinig gebruik van autowebsites om zich zelfstandig te oriënteren.

Initiatiefnemer
De website is een initiatief van Jeroen Vleggaar uit Hilversum. Hij bouwde autokeuze.nl in eigen beheer, onder andere omdat hij op bestaande autowebsites niet de zoekmogelijkheden vond die hij zocht. De voertuiggegevens op de website worden aangeleverd door JATO Dynamics, wereldwijd marktleider op dit gebied.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht